Obchodem chci získat přítele, nejen zákazníka - to je ta nejkrásnější věc na byznyse

Jiří Jemelka, majitel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o.

Proč tedy byl obchod z předchozí „lekce“ pouhou třešničkou na dortu? Protože naše setkání bylo jedním velkým „spojením“, harmonickým rozhovorem. Poté, co jsme vyřídili všechny formality ohledně jeho účasti na semináři, jsem panu Š. položil otázku, jak se vlastně dostal k tomu, co dělá. Zeptal jsem se na to, protože mě to zajímalo. Rozpovídal se a já jsem byl stále víc a víc unešený, když jsem mu naslouchal. Taky jsem mu to řekl, že jsem ze setkání s ním nadšený. A že on bude nadšený z našeho semináře, když ho tak poslouchám. Taky jsem mu sdělil, že se už těším, až si po semináři sedneme, popovídáme si, co dál a pustíme se do vzájemné spolupráce v praxi.

Myslel jsem to upřímně. V hlavě jsem měl v tu chvíli vizi skvělé, velké kooperace mezi naší firmou a jeho společností. V té chvíli jsem zažíval úžasné pocity. Potěšení z toho, že můžu obchodní činností pomáhat takovým lidem, jako je pan Š. Pan Š. se mě zeptal, zda mě nezdržuje, načež jsem mu odvětil: „Povídejte dál, určitě mě nezdržuje. Moc mě zajímá, co říkáte.“ Nakonec z toho byly další dvě hodiny (!) rozhovoru. To je klient jako lusk. Vůbec nepochybuji o tom, že s touhle firmou bude radost spolupracovat. Ještě jednou musím zopakovat, co jsem napsal už včera a také dnes v úvodu tohoto článku: „Velmi se mi líbí dělat obchod založený na vzájemném porozumění a na oboustranně otevřeném rozhovoru.“

To jsou pocity. To se vskutku nedá vyjádřit slovy, to se musí prožít. Kolik energie mi to vlilo do žil. Přijel jsem v podvečer po celodenní práci domů a měl jsem pocit, jako bych byl více čerstvý, než když jsem ráno odjížděl do práce. Co potom odpovědět na otázku, zda je obchod dřina nebo hra? Tahle práce mě baví. Seděl bych u klientů od rána do večera, povídal si s nimi o jejich životě a jen tak mimochodem dělal obchody, které jsou pro ně hodnotné a přínosné a pro obě strany výhodné. Přeji vám všem spoustu příjemných rozhovorů s klienty, podložených velikánským porozuměním. Přeji Tobě, i všem obchodníkům, spoustu příjemných rozhovorů s třešničkou na dortu – uzavřeným obchodem.

 

Další informace jsou k dispozici v knize Prodej - dřina nebo hra, vydala Grada 2013.

Články v sérii

Aktuální

Příběhy obchodování

Aktuální

Základ obchodování - vybudované porozumění

Aktuální

Nechej být O.K. vše, co se na obchodní schůzce děje

Aktuální

Veď obchodní schůzku bez křeče, uvolněně a v klidu

Aktuální

Kvalita, nebo kvantita schůzek?

Aktuální

Otázky zaměřené na zjištění potřeb zákazníka

Aktuální

Pozornost zaměř ven - na klienta. Pak se při obchodování budete oba cítit lépe

Aktuální

Dva faktory, které rozhodují o nákupu - bolest a radost

Aktuální

Síla rozhodnutí aneb Připravenému štěstí přeje

Aktuální

Význam obchodu - vytvářet hodnoty pro druhé

Aktuální

Čistota rozhodnutí - rozhodnost, jeden z hlavních klíčů k úspěchu

Aktuální

Zákazníkovi patří plná pozornost aneb Čistý a upřímný zájem o člověka - další klíč k úspěchu

Aktuální

Buď obchodník profesionál - s lidskou tváří a vnímavým srdcem

Aktuální

Další klíč k úspěchu - neustálý trénink, neustálé, kontinuální zlepšování se coby obchodník i coby člověk

Aktuální

Jak uvnitř, tak vně - mé zaváhání, zákazníkovo zaváhání

Aktuální

Základní přesvědčovací nástroje

Aktuální

Nikdy neházej flintu do žita

Aktuální

Nejlepší způsob, jak navázat rozhovor - Vyslovit, co jsem vypozoroval

Aktuální

Po uzavření obchodu se s klientem dál bav o životě

Aktuální

Chceš uzavřít obchod? Vybuduj s druhou stranou vzájemné porozumění

Aktuální

Klid, základní výchozí pozice práce obchodníka

Aktuální

Nevyvíjej na zákazníka nátlak

Aktuální

Obchodem chci získat přítele, nejen zákazníka - to je ta nejkrásnější věc na byznyse

Aktuální

Vše, co potřebuješ k obchodu: Schopnost vybudovat porozumění, naslouchat, být druhému užitečný

Aktuální

Když se nedaří, nevzdávej to - nezdary netrvají věčně, vytrvej

Aktuální

Dávej druhému citelně najevo, že mu rozumíš - pokud mu skutečně rozumíš

Aktuální

Tajemství "Pana Obchodníka"

Aktuální

Řekni si o reference, aneb obchod dělá další obchod

Aktuální

Vždy klientovi zrekapituluj, co ses od něho dozvěděl - klidně i 3x, 4x za obchodní schůzku

Aktuální

Základní paradox: Čím míň chceš prodávat, tím víc obchodů dojednáš

Aktuální

Další důkaz "síly" rozhodnutí

Aktuální

Podle ovoce poznáte správnost či nesprávnost rozhodnutí

Aktuální

Nejdříve seznam klienta s hodnotou a přínosem výrobku či služby pro něho...

Aktuální

Chvíle, kdy zákazník přemýšlí, je posvátná - buď zticha

Aktuální

Vždy zachovej klientovi jeho tvář - ať už má pravdu, či ne

Aktuální

Nesnaž se dostat klienta tam, kam chceš ty - to ty se přizpůsobuj jeho potřebám

Aktuální

8 klíčových bodů prodeje

Aktuální

Co když klient už má dodavatele, konkurenční firmu?

Aktuální

Nechej druhému jeho pravdu

Aktuální

Nepři se s druhými o nepodstatné věci. Dej klientovi prostor mít pravdu

Aktuální

Opakování, matka moudrosti

Aktuální

Sobectví v obchodě – neúspěch jistý

Aktuální

Rozjímání o účelu obchodu