Vše, co potřebuješ k obchodu: Schopnost vybudovat porozumění, naslouchat, být druhému užitečný

Vytisknout

Jiří Jemelka, majitel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o.

Ahoj, všem a především pak Tobě, obchodníku! Jsem tu opět s úspěšnou akcí. Poslední dva týdny jsem se věnoval jiné práci než obchodování – povinnostem ve škole a na interním semináři pro jednoho z klientů. Dnes jsem šel na schůzku s paní, která čerstvě absolvovala náš seminář o prodeji. Chci Ti říci, co se na schůzce událo. Ta žena byla jako vyměněná. Zhruba 45 minut jsem jen naslouchal a s úžasem jsem pozoroval, co dokáže náš seminář.

Paní Ch. byla nadšená. Pověděla mi, jak změnila svůj pohled na zákazníky, jak se už s nikým nehádá, ví, že každý má právo se rozhodnout, zda si u nich něco koupí či ne. Prý už zvládá i nepříjemné zákazníky, kteří si vymýšlejí apod. Jejím „problémem“ před seminářem bylo, že se pokaždé nechala nepříjemným zákazníkem vyprovokovat a začala se s ním hádat. Pak z toho měla, jak sama řekla, nervy nadranc. Naslouchal jsem jí a nevěřil vlastním uším, když popisovala setkání se zákazníkem, který po ní v obchodě řval, a ona jeho „záchvat“ v pohodě ustála. Líčila mi, jak dokázala vybudovat skvělé porozumění s  jednou zákaznicí. Seděl jsem na židličce a sdílel jsem s ní její pocity nadšení, úspěchu a vděčnosti. Probrali jsme, jak zabezpečí, aby informace ze semináře i nadále používala v každodenní praxi.

Řekla, že seminář by chtěl absolvovat i její manžel, jen teď nejsou v situaci, aby mohl jít hned, na podzim na tom budou finančně lépe. Hned nato jsem se shodou okolností setkal s jejím synem, který byl na stejném semináři. Schůzka s ním byla totéž v bledě modrém. Kamarádsky jsme se pobavili o tom, jakým způsobem zavede informace ze semináře do praxe. Pak si k nám přisedla jeho manželka. Mimochodem, na schůzku jsem šel s cílem příjemně si popovídat a vybudovat vzájemné porozumění.

Víš, co je výsledkem příjemného obchodního rozhovoru s velikánským porozuměním? Ano. Výsledkem je třešnička na dortu. Podařilo se mi uzavřít smlouvu na další seminář.K tomu přihlášku s účastí dalších čtyř lidí na přednášku o prodeji. A víš, co bylo vrcholem této situace? Manželka na závěr řekla, že jde hned za tchánem - to je ten pán, který na předchozí schůzce říkal, že na seminář půjde až na podzim. Prý ho přesvědčí, že není na co čekat a že má jít s ní 11. 4. na seminář o prodeji v Ostravě. „Peníze na to budou“, ujišťovala sebe i mě. Taky si přeji, aby šel.

Nejprve to byl syn s mamkou, co spolu seděli na semináři. Teď by to byla snacha s tchánem. A pak že obchod není o lidech! Radostí se tetelím při pomyšlení, jak moc mě baví tato práce, práce obchodníka. A taky jak moc se chci stále zlepšovat. Věř mi, stojí to za to stále se zlepšovat, vidím to na zážitcích ve svém životě. Můžu Ti říct, že dnes jsem měl produktivní den jako dlouho ne – díky obchodnímu semináři, jehož jsem se účastnil o víkendu. Za 8 hodin práce jsem stihl tři schůzky, jednu uzavřenou smlouvu na seminář, uzavřenou přihlášku na přednášku o prodeji pro 10 lidí, 23 telefonátů a z toho 14 domluvených schůzek.

 

Další informace jsou k dispozici v knize Prodej - dřina nebo hra, vydala Grada 2013.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.

Předchozí články v sérii:

Následné články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace