Klid, vyrovnanost, touha vyslechnout a pochopit, prozíravě odpovědět, zachovávat si v každé situaci vnitřní rovnováhu
Ahoj, obchodníku! Zdravím Tebe, zdravím všechny! Rád bych se s Tebou podělil o zážitky z posledních dní. Na březnových schůzkách jsem nebyl úspěšný, alespoň z hlediska výsledků ne. Uvažoval jsem nad tím, proč neuzavírám žádné smlouvy. Trápilo mě to. Znovu jsem si přečetl všechno, co mi dřív fungovalo – a porovnával jsem to s tím, jak schůzky vedu v těchto dnech.
Uvědomil jsem si, jak důležitá je schopnost být na schůzkách v klidu, nechat být každou situaci ok, vnímat zákazníka s klidem, ať říká či dělá cokoli. Být v klidu v daném okamžiku, který právě prožívám – a dobře, zhluboka dýchat. Proč se zmiňuji o dýchání? Protože mnoho obchodníků včetně mě, když se dostane do úzkých, začne dýchat mělce. To má mnoho následků. Mimo jiné nepřichází do mozku dostatek kyslíku a schopnost přemýšlet a jednat rozvážně se snižuje.
Být v klidu a pohodě se mi v posledních týdnech vůbec nedařilo. Když jsem si uvědomil, jak roztěkaný vnitřní život žiji, začal jsem doma „trénovat“ vnitřní klid. Aspoň 10 minut denně. Jak to vypadalo? Před spaním jsem si na 10 – 15 minut sedl, zavřel oči a snažil se vnitřně ztišit, uvolnit. Jen jsem „byl“. Někdo by to nazval meditace. Celý minulý týden jsem takto „meditoval“ každý den. Výsledky na sebe nenechaly čekat. Doporučuji vyzkoušet na vlastní kůži.
Další informace jsou k dispozici v knize Prodej - dřina nebo hra, vydala Grada 2013.
