5 příkladů chování zákazníků, kdy je lepší odstoupit

Ilustrační snímek

Přemýšlíte, zda se vám vyplatí obchodování s některým z vašich zákazníků? Server Topsalesworld.com upozornil na tři typy chování, kdy je opravdu lepší od obchodního vyjednávání odstoupit.

1) Dlouhodobá spokojená spolupráce s jinými

Zákazník má dlouhodobě a úspěšné pracovní vztahy se dvěma dodavateli, kteří patří mezi vaši konkurenci. Připadá-li vám, že jste pouze do počtu a že s vámi není projednáváno nic důležitého, je lepší odstoupit. Je totiž pravděpodobné, že vás zákazník využívá pouze k porovnávání cen a výstupů.

2) Neschopnost posunout se dál

Nedokáže se zákazník zavázat k časovému rozložení ani finančnímu rozpočtu? Pokud se konečná dohoda stále oddaluje, není pro vás obchod výhodný. Zákazník sice může mít o vaše služby zájem, ale nikam nepospíchá. Pokud k tomuto otálení není důvod, který byste sdíleli i vy, nemá pro vás cenu dále v tomto obchodním vztahu pokračovat.

3) Nemůžete se dostat k důležitým osobám

Nedaří se vám setkat se s osobou, která má rozhodovací pravomoci? Je to jasný důkaz toho, že tento obchod pro vás neskončí dobře. Zkuste tedy jasně požádat o setkání s konkrétním člověkem, který je pro vás důležitý. Pokud se vám dostane nejasné odpovědi nebo uslyšíte rovnou ne, od obchodu odstupte. Získáte tak alespoň čas na ty zákazníky, kteří to s vám myslí dobře.

4) Nesplnitelné požadavky

Pokud po vás zákazník chce něco, o čem dopředu víte, že to nedokážete splnit, na rovinu mu to řekněte. Je lepší si hned na začátku stanovit kritéria a pak buď pokračovat v obchodním vyjednávání, nebo vyjednávání rovnou ukončit.

5) Podezřelé chování

Buďte obezřetní ohledně neetického chování nebo jednání, které může hraničit se zákonem. V některých případech je lepší ihned odstoupit a to aniž byste zvažovali výhodnost samotného obchodu.

-ka- 

Zdroj: Top Sales World - globální komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Top Sales World