Do you want to close more deals and achieve your sales goals? Here are seven simple yet effective phrases that can help you persuade clients and successfully close deals during sales meetings.
This list of useful sales phrases was published by the HubSpot blog. The following phrases will help you transition from the presentation and negotiation phase into actually signing the contract.
„My client XY was dealing with the same issue..."
If you notice that the client is not yet fully convinced to buy the product, use the power of storytelling. Share an example from your experience where another client was in a similar situation and had their problem resolved with the help of your product.
„When could you start with the service or when can we deliver the product?"
If nothing is standing in the way of signing the contract, you can smoothly shift to closing the sale by beginning to discuss the timeframe for delivering the product or service.
„Which option will you choose – A or B?"
Sometimes, it's more effective not to ask whether the client accepts your offer, but to present two options from which they can choose. This subtly leads the client toward accepting one of your proposals.
„Let's talk about pricing."
You can also transition into the contract phase by beginning a discussion about pricing. This should come only after you have clearly presented your offer and addressed any concerns the prospective client might have.
„Would you like to add XY at a discounted price?"
So-called "up-selling," or increasing the value of the order during the sale, is a way to offer the client a time-limited, special deal. This can serve as the final convincing argument for accepting the full offer.
„What do you find problematic about the offer?"
If you notice the client is hesitating, you can take an open and honest approach by asking directly what concerns them.
„I see you're having a hard time deciding. What would help you make a decision?"
Sometimes clients only need a little extra push to accept the offer. If you are unsure what's holding them back, this direct question may provide the necessary insight.
-mm-
Sedm frází, které vám pomohou dotáhnout obchodní schůzku ke zdárnému konci
Chcete uzavírat více obchodů a dosahovat tak svých obchodních cílů? Poradíme vám sedm jednoduchých, ale efektivních frází, které vám s přesvědčováním klientů a s úspěšným uzavíráním obchodů během prodejní schůzky pomohou.
Tento seznam užitečných prodejních frází uveřejnil blog společnosti HubSpot. Následující fráze vám pomohou se překlenout z fáze prezentace a vyjednávání do fáze podpisu smlouvy.
„Můj klient XY se potýkal se stejným problémem...“
Pokud vidíte, že klient není ještě úplně přesvědčen, využijte sílu příběhu. Uveďte příklad ze své praxe, kdy byl jiný klient v obdobné situaci jako daný potenciální klient a kdy byly jeho problémy vyřešeny právě pomocí vašeho produktu.
„Kdy byste mohli se službou začít / Kdy můžeme produkt dodat?“
Pokud už nic nebrání podpisu smlouvy, můžete se elegantně přesunout k samotnému prodeji tím, že začnete jednat o časovém rámci dodání služby nebo produktu.
„Kterou možnost si vyberete – A nebo B?“
Někdy je efektivní neptat se klienta, jestli vaši nabídku přijímá, ale dát mu dvě možnosti, aby si z nich vybral. Mnohem přirozeněji se tak podvědomě rozhodne, že jednu z vašich nabídek přijme.
„Pojďme mluvit o ceně.“
K podpisu smlouvy a k jejím detailům se také můžete překlenout tím, že začnete mluvit o nacenění produktu. To je ale možné až ve chvíli, kdy jste už vaši nabídku dostatečně kvalitně popsali a vypořádali se s případnými námitkami potenciálního zákazníka.
„Chcete k produktu přidat za zvýhodněnou cenu i XY?“
Takzvaný „up-selling“, tedy navýšení objednávky přímo při prodeji, je způsob, jak klientovi nabídnout časově omezenou, zvýhodněnou možnost, která pro něj může být finálním argumentem, proč nabídku jako celek přijmout.
„Co se vám na nabídce nezdá?“
Jestliže vidíte, že zákazník váhá, můžete zvolit maximální otevřenost a rovnou se jej zeptat, co jej trápí.
„Vidím, že se nemůžete rozhoupat. Co by vám pomohlo se rozhodnout?“
Klientům občas stačí málo, aby se rozhoupali a nabídku přijali. Pokud nevíte, co přesně klientovi schází k tomu, aby nabídku definitivně přijal, můžete se jej zkusit napřímo zeptat.
-mm-