6 vět, kterým se vyhněte během komunikace se zákazníkem

Ilustrační snímek

Je několik vět, které zákazník nechce slyšet a vy byste to měli respektovat. Slovo „ne" používejte pouze ve výjimečných situacích. Většinou jde nahradit něčím jiným. Čím víc bude zákazník spokojený s vaším projevem, tím vyšší šance máte na úspěšné prodeje. Jakým větám se vyhnout radí Entrepreneur.com. 

1) „To nepatří do mého oddělení."

Vaším úkolem je, aby byl zákazník spokojený. Pokud si nevíte rady, poskytněte kontakt na někoho jiného. Zákazníkovi nelžete, ale nenechávejte ho bez odpovědi.

2) „Můžete mi věřit."

Zaregistrovali jste někdy, že váš klient pořádně neposlouchá? Důvodem může být právě to, že se snažíte něco prodat. Prodejci nemají vždy dobrou pověst. Pokud budete zákazníka přesvědčovat o tom, že vám může věřit, můžete dokonce vyvolat opačný efekt. Uvědomte si, že lidé věří tomu, co vidí. Ne tomu, co slyší. Zákazníkovu důvěru tedy musíte získat svým chováním a svými činy.

3) „Sám to nepoužívám."

Ostatní neuvěří tomu, co prezentujete, když se vy osobně budete prezentovat opačně. Pokud prodáváte konkrétní značku aut a jezdíte v jiném autě, nemůžete zákazníka přesvědčit o uzavření obchodu.

4) „Je to proti firemním předpisům."

Pokud vaše předpisy narušují pohodlí zákazníka, předpisy porušte nebo se snažte vymyslet co nejlepší alternativu, které zákazníka uspokojí. Chce někdo vrátit zboží, ale nemá stvrzenku? Nabídněte místo vrácení peněz výměnu zboží.

5) „To může být mimo vaši cenovou kategorii."

I když zákazníci tvrdí, že nemají dostatek peněz, chovejte se k nim jako k potenciálním klientům. Je pravděpodobné, že peníze mají, ale nechtějí to dát ihned znát.

6) „Dnes mám volno."

Pokud nemůžete řešit zákazníkovy potřeby, dejte mu o tom vědět předem a poskytněte kontakt na zástupce.

-ka-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com