5 tipů, jak vyřešit konflikt se zákazníkem

Svět není růžový a i ve vztahu mezi klientem a firmou může dojít k rozporu. Je potom úkolem zákaznického servisu tento problém vyřešit a vztah se zákazníkem opět narovnat. Zde je pět tipů, jak postupovat, když nastane konflikt mezi vaší firmou a klientem.

Ilustrační snímek

Berte v potaz specifika klienta

Podle blogu společnosti HubSpot by se vždy v interakci s klientem měla brát historie interakce mezi ním a vaší firmou a jiná specifická data týkající se daného zákazníka. Dvojnásob to platí při řešení problému, kdy by dané řešení mělo být ušité na míru konkrétnímu zákazníkovi.

Používejte jasnou komunikaci

Nepoužívejte vágní výrazy, nevyhýbejte se interakci s klientem ani se nesnažte celou věc nějak bagatelizovat. Očekává se od vás, že budete komunikovat efektivně a zcela průhledně.

Omluvte se

V řešení konfliktů se často ztrácí to nejzákladnější, co se od firmy očekává. A to je upřímná omluva a uvedení opatření, která podniknete, aby se daná věc už nikdy neopakovala.

Vyslechněte zákazníka

Klient, který se cítí jako oběť nějakého problému nebo který si myslí, že mu bylo učiněno příkoří, se často potřebuje hlavně vypovídat. Proto klienta vyslechněte, neskákejte mu do řeči a nechte jej říci, co potřebuje, aby měl pocit, že byl vyslyšen.

Ujistěte se, že je vše v pořádku

Určitou dobu po vyřešení problému se klientovi sami od sebe ozvěte, abyste se ujistili, že je vše v pořádku a že nenastaly nějaké následné nebo zcela jiné komplikace.

-mm-

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog