Můj produkt nikoho nezajímá. Co teď?

Ilustrační snímek

Probuzení počátečního zájmu v zákazníkovi je alfou i omegou celé problematiky obchodování. Možná jste se ale ocitli v situaci, kdy na vaše nabídky zkrátka nikdo příliš nereaguje. Pokud tomu tak skutečně je, je na čase se zamyslet nad následujícími otázkami:

Zajímáte se vy o zákazníka?

Skutečný zájem, který chcete u zákazníka vyvolat, je ve skutečnosti ze své podstaty oboustranný. Nemůžete čekat, že klienta zaujmete, pokud nebudete projevovat opravdový zájem o jeho potřeby a problémy. Snažte se co nejpřirozeněji vcítit do klientovy situace.

V čem je váš produkt jedinečný?

Nikdy nedonutíte zákazníka seriózně přemýšlet o vaší nabídce, pokud se nijak neliší od srovnatelných nabídek konkurence. Umíte vyjmenovat alespoň pět výhod, které váš produkt má oproti těm ostatním?

Působíte důvěryhodně?

Důvěryhodnost je často to, co mezi obchodníky odděluje zrno od plev. Klient musí mít pocit, že se vám dá věřit – a existuje mnoho způsobů, jak toho dosáhnout. Použijte veškerých vašich schopností, abyste v zákazníkovi vzbudili důvěru.

Působíte jako úspěšný obchodník?

Nic nedokáže úspěch obchodu zhatit tak, jako když působíte poraženecky. Buďte sebevědomí a buďte si jistí sami sebou, vaším produktem i vaší společností.

Nesnažíte se být příliš chytří?

Nevysvětlujte zákazníkovi všechno tak, jako kdyby ničemu nerozuměl. Naopak, važte si jeho názoru a vždy nechávejte prostor pro jeho vyjádření.

Víte, jak obchod úspěšně uzavřít?

Kupodivu častou chybou obchodování je neschopnost rozpoznání známek toho, že klient je připraven obchod uzavřít, a neschopnost učinit potřebné kroky k tomu, aby se dosáhlo úspěšného konce. Dobrý obchodník vždy ví, kdy a jak ukončit nabídku a přistoupit k samotnému podepsání smlouvy.

 -mm-

Zdroj: EyesOnSales - populární blog pro profesionály z oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje EyesOnSales