12 pravidel úspěšného uzavření obchodu

Ilustrační snímek

Prodej je vlastně hra a jako každá má i svá pravidla. Úspěšný prodejce Grant Cardone, který je také autorem žádaných publikací o prodeji, shrnuje 12 pravidel nezbytných pro uzavření obchodu.

  1. V průběhu jednání seďte. I když váš protějšek vstane, zůstaňte na svém místě. Změna postoje znamená, že se něco děje. Váš partner pak snadněji jednání ukončí.
  2. Návrhy předkládejte písemně. Lidé spíše uvěří tomu, co uvidí, než tomu, co uslyší. Mějte smlouvu vždy při ruce. Cokoliv navíc nabídnete, napište to na papír a ukažte nakupujícímu, aby jasně viděl, co získá.
  3. Mluvte jasně. Řeč trénujte s pomocí videa, abyste se ujistili, že dojem je takový, o jaký se pokoušíte.
  4. Udržujte oční kontakt. I to lze natrénovat a pokud chcete, aby vám partner věřil, je oční kontakt naprosto nezbytný.
  5. Pero mějte vždy u ruky. Zvažte i záložní propisku, kdyby dopsalo. Chybějící pero může znamenat ztrátu zakázky.
  6. S humorem jde všechno snáz. Přítomní se díky němu budou během jednání cítit uvolněněji.
  7. Znovu se zeptejte. Vymyslete způsob, jak obnovit jednání, když uslyšíte „ne.“ Jen proto, že zkusíte získat odpověď „ano,“ neznámená, že neposloucháte. Zkrátka zkoušíte prodat z jiné perspektivy.
  8. Neopouštějte nakupujícího. Kdykoliv odcházíte si např. něco ověřit, vytváříte v mysli klienta pocit nejistoty.
  9. S potenciálními zákazníky zacházejte jako se skutečnými klienty.
  10. Důvěřujte si. Váš pocit, že zakázku uzavřete, vám pomůže odbourávat námitky. Navíc nálady jsou nakažlivé, proto vaše šance na realizaci prodeje vzroste.
  11. Buďte pozitivní. Řiďte se heslem „všechno jde, když se chce.“
  12. Usmívejte se. Pokud vám úsměv není vlastní, trénujte usmívání se na lidech okolo vás. Úsměv se z obličeje přenáší na celý váš postoj a i přístup. Všimli jste si někdy, že úspěšní lidé jsou usměvaví? Neusmívají se proto, že jsou úspěšní. Ale jsou úspěšní proto, že se usmívají.

-th-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com