Věrnost zákazníka je základ

Spousta prodejců a společností používá během snahy o zaujmutí klienta stále stejné vzorce chování jako ostatní. Všeobecně přijímané koncepty jako orientace na zákazníka a jeho spokojenost ale nestačí. Pokud se chcete stát těmi nejlepšími, musíte získat zákazníkovu důvěru, věrnost a posílit vzájemnou spolupráci. Pravděpodobně nejpodstatnější je vytvořit s ním partnerství. O jeho důležitosti se zmiňuje server topsalesworld.com.

Nejedná se ale o stejnou záležitost jako dokola omílaný princip prodeje a servisu. Jde o posun od spokojenosti zákazníka s obchodní transakcí k jeho pevné a trvající věrnosti. Dobré obchodní partnerství je jako opravdový vztah. Musíte si vzájemně dohodnout plán, který zohledňuje povahy a potřeby všech zúčastněných. Často se stává, že důraz na zvyšování prodeje a podílu na trhu odvádí pozornost prodejců od stávajících zákazníků k zákazníkům novým. Pokud ale chcete být dlouhodobě úspěšní, musíte podporovat a rozvíjet dlouhodobé vztahy se svými nejlepšími klienty.

Investujete do stávajících klientů

Pracujete tvrdě a přesto to není vidět na vašich výsledcích? Pravděpodobně i vy investujete víc peněz do rozšíření prodeje namísto podpory již existujících zákazníků. Je na čase změnit taktiku. Cesta k věrným a loajálním klientům není rychlá. Musíte postupovat trpělivě. Z potenciálního zákazníka udělejte spokojeného zákazníka. Z něho časem můžete vytvořit klienta, který se bude chovat (téměř) jako váš skalní fanoušek. Nezáleží na tom, zda jste podomní prodavač hrnců nebo zkušený businessman. Vytvoření pevného základu pro podnikání na principu vašich nynějších klientů je nejúčinnější způsob, jak zvyšovat výnosy.

-ka-

Zdroj: Top Sales World - globální komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Zobrazit přehled článků ze zdroje Top Sales World