Poskytujte zákaznický servis proaktivně

Jestliže se zaměřujete na řešení problémů zákazníků až poté, co se na vás sami obrátí, neděláte dobře. Není lepší zabývat se starostmi klientů proaktivně, než pouze následně reagovat? Server Customer Think vám poradí jak na to.

1. Získejte zpětnou vazbu

Názory a připomínky klientů k vašemu zákaznickému servisu jsou velmi přínosné a napomohou předcházet možným nedorozuměním a konfliktům klienta s pracovníkem společnosti.

2. Přiznejte se k chybě

Pokud zjistíte, že s vaším produktem nebo službou je něco v nepořádku, raději informujte klienty dříve, než to zjistí sami. Nabídněte jim slevu na další nákup a ujistěte je, že pracujete na tom, aby se problém už neopakoval. Ujistěte se, že vědí, na koho se v případě potřeby mají obracet.

3. Odměňte věrné zákazníky

Loajálních zákazníků je třeba si vážit a především udržet si jejich přízeň. Nabídněte jim odměny v podobě slev a speciálních nabídek. Zajistíte si tak věrnost vašim produktům a povědomí o značce.

4. Předvídejte potřeby

Čím více zjistíte informací o vašich klientech, tím lépe se vám podaří zacílit na jejich potřeby. Nezapomeňte na to, že zákazníci nechtějí pouze koupit produkt, ale primárně uspokojit svou potřebu.

5. Buďte ke všem zdvořilí

Dejte zákazníkovi na vědomí, že si jeho osoby a potřeb vážíte. Jednejte s ním s úctou a ujistěte se, že se mu dostává řádné péče, kterou očekává.

6. Informujte se o potřebách klientů online

Prostor na internetu nabízí významnou příležitost pro vaši představu o potřebách a přáních zákazníků. Můžete tak na potenciálního klienta zacílit dříve než jeho touha po konkrétním produktu zesílí.

7. Mějte servis dostupný snadno a rychle

Mnoho zákazníků už vzdalo svůj online nákup jenom proto, že neměli zájem volat na zákaznickou linku nebo nebyly informace snadno dostupné. Ujistěte se, že klient rychle a jednoduše získá potřebné odpovědi prostřednictvím FAQ sekce, fóra nebo blogu. Ideálně poskytněte zákazníkovi online pomoc prostřednictvím live chatu.

Jaký proaktivní přístup využíváte ve vaší společnosti, abyste předstihli konkurenci?

-bn-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink