Jak donutit zákazníky, aby vám skutečně volali zpět?

Ilustrační snímek

Nejčastějším důvodem ztráty potenciálního zákazníka je nechat jej ukončit úvodní telefonický hovor ujištěním, že vám zavolá – a vy už od něj nikdy neuslyšíte. Nechat klienta zareagovat na vaší nabídku touto vágní větou a doufat, že se vám skutečně ozve, je jeden ze základních neduhů telemarketingu, kterého je třeba se vyvarovat (viz Desatero telemarketéra). Přinášíme proto deset tipů na to, jak výrazně zvýšit šance, že se vám klient zpátky skutečně ozve, uveřejněné serverem Business Know-How.

  1. Hned zpočátku samotného hovoru řekněte, pokud je to možné, od koho jste získali doporučení kontaktovat nového klienta.

  2. Zmiňte konkrétní body, kterým se budete věnovat ve vašem dalším rozhovoru v budoucnu.

  3. Motivujte klienta tím, že mu vysvětlíte, v čem pro něj bude rozhovor přínosný.

  4. Nechte klienta, aby vám sám navrhl konkrétní termín, kdy se vám ozve zpět.

  5. Alternativou k bodu 4 je, že termín, kdy byste se mohli zákazníkovi znovu věnovat, určíte vy sami.

  6. Ujistěte klienta, že jej nebudete nijak zdržovat a že příští rozhovor zabere jenom pár minut.

  7. Obecně se snažte být co nejstručnější – přílišná zdlouhavost z vaší strany by snižovala ochotu klientů ozvat se zpět.

  8. Zmiňte jakoukoliv jedinečnou osobní spojitost mezi vámi a společností, kterou voláte – například pokud jste v ní v minulosti pracovali vy nebo některý z vašich příbuzných či kolegů.

  9. Ujistěte se (i vícekrát), že si zákazník dobře poznamenal vaše telefonní číslo nebo e-mailovou adresu.

  10. Pokud nemá zákazník možnost dovolat se vám do firmy v její otevírací době, nabídněte své soukromé telefonní číslo.

-mm-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How