Haló, tady hlasová schránka

Odborníci na telefonické oslovování potenciálních zákazníků radí obchodníkům zanechat zprávu, pokud se jim místo živého člověka ozve pouze hlasová schránka. Obchodníci to naopak často považují za zbytečné, jelikož jim ve většině případů nikdo nezatelefonuje zpět. Proč se neozývají?

- Zanecháváte příliš dlouhou zprávu. Zpráva, kterou namluvíte do hlasové schránky, by neměla přesahovat 30 vteřin, v ideálním případě ani 20 vteřin.

- Zanecháváte příliš záhadnou zprávu. Špatnou volbou je i příliš krátká zpráva s žádnými detaily. Příjemce vaší zprávy musí vědět, proč by se vám měl ozývat.

- Zanecháváte tutéž zprávu. Jestliže chcete, aby vám dotyčný zatelefonoval zpět, musíte mu při každém kontaktu zanechat jinou zprávu a měla by být působivá (viz další bod).

- Vaše zpráva není působivá. Měli byste dát najevo, že rozumíte danému oboru, situaci nebo okolnostem a zmínit, že máte řešení.

- Nebudujete vztahy. V dnešním konkurenčním prostředí chtějí lidé spolupracovat s dodavateli, které znají a kterým důvěřují. Telefonát od obchodníka z neznámé firmy pravděpodobně budou ignorovat.

- Zníte jako všichni ostatní obchodníci. Chcete-li zaujmout, musíte se odlišit. Uvědomte si, kolik stejných hlasových zpráv manažeři denně dostávají a mažou.

- Neprovedli jste žádný průzkum. Pokud zanecháte zprávu, z níž bude patrné, že nevíte nic o podnikání příslušné osoby či firmy, nemůžete od ní očekávat telefonát.

- Váš výrobek či služba dotyčného nezajímá. Ne každý potřebuje vaše řešení. Zlepšete své výsledky lepším zacílením.

- Dotyčný je příliš zaneprázdněný. Obchodníci si často neuvědomují, jak zaneprázdnění mohou manažeři, které oslovují, být. Pokud vaše nabídka není něčím, co nutně potřebují právě v tuto chvíli, s největší pravděpodobností se neozvou.

-kk-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink