4 způsoby, jak co nejlépe poznat své zákazníky

Ilustrační snímek

Nejlepší způsob, jak být úspěšný v prodejích, je co nejlépe poznat své zákazníky. Allbusiness.com popsal čtyři způsoby, jak poznat vlastnosti vašich zákazníků a to, co od vás očekávají.

1) Zjišťujte názory klientů na vás

Čím upřímnější hodnocení dostanete, tím více svého zákazníka pochopíte. Proto podporujte své klienty v hodnocení vaší činnosti. Dejte si ale pozor na to, aby vaši klienti nebyli v pokušení být přehnaně pozitivní. Neupřímné hodnocení je k ničemu. Můžete si vzít příklad z restaurací, které nabízejí malou slevu na příští objednávku za online hodnocení. Rovněž provádějte výzkumy mezi svými zákazníky.

2) Zapojujte se do diskusí na sociálních sítích

Ke konverzaci s vašimi klienty využívejte rovněž Twitter či Facebook. Na své obchodní účty pište zajímavé statusy nebo sdílejte informace, které jsou v souvislosti s vaším oborem. Pokud nějaký příspěvek vzbudí ohlas, snažte se přijít na to, proč právě toto téma.

3) Uspořádejte akci

Pokud někde fyzicky sídlíte (neexistujete tedy pouze v online prostředí), uspořádejte akci nebo se zúčastněte té, kterou pořádá někdo jiný. Běžte mezi lidi, kteří nejsou spojeni s vaším podnikáním. Zvýšíte tak povědomí o své firmě a můžete najít i nové zákazníky.

Pokud fungujete pouze na webu, pořádejte webináře. Můžete uskutečnit výukový program. Nechte účastníky představit se a přehnaně se nevnucujte. Připravte si otázky, abyste lidi okolo sebe lépe poznali.

4) Výzkum klíčových slov

Využijte plánovače klíčových slov AdWords od Google. Služba je zdarma, stačí si založit účet. Nástroj vám navrhne klíčová slova, čímž mimo jiné pomůže lepšímu porozumění vašim zákazníkům. Zjišťujte i klíčová slova vaší konkurence.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness