4 ways to get to know as much about your customers as possible

4 způsoby, jak co nejlépe poznat své zákazníky

The best way to be successful in sales is to know as much as possible about your customers. Allbusiness.com described four ways to know the characteristics and needs of your clients.

1) Find out customer opinions of you

The more honest the review, the more you will understand your client. Therefore encourage you clients to give you honest feedback. Be careful not to tempt clients to be overly positive. Insincere reviews are useless. Restaurants which offer a small discount on future orders in exchange for online review can inspire reviews. Also take surveys among your customers.

2) Engage in social media conversations

Converse with your clients using Twitter and Facebook among other platforms. Post interesting statuses on your business accounts or share information related to your field. If some particular topic generates interest, try to find out why.

3) Organize an event

If you have a physical location (meaning you do not exist only on-line) create an event or take part in events organized by someone else. Go out and meet people not connected to your business. Your company brand awareness will increase and you can find new customers.

If your business is web-based, hold a webinar. You can make tutorials. Let participants introduce themselves and do not be excessively controlling. Prepare questions that help people learn more about each other. 

4) Research keywords

Use the keyword planning tool from Google. It is free, you just have to establish an AdWords account. Keyword research will suggest words and will help improve your understanding of your customers. Also learn the keywords of your competitors.

-ka- 

    4 způsoby, jak co nejlépe poznat své zákazníky

    Nejlepší způsob, jak být úspěšný v prodejích, je co nejlépe poznat své zákazníky. Allbusiness.com popsal čtyři způsoby, jak poznat vlastnosti vašich zákazníků a to, co od vás očekávají.

    1) Zjišťujte názory klientů na vás

    Čím upřímnější hodnocení dostanete, tím více svého zákazníka pochopíte. Proto podporujte své klienty v hodnocení vaší činnosti. Dejte si ale pozor na to, aby vaši klienti nebyli v pokušení být přehnaně pozitivní. Neupřímné hodnocení je k ničemu. Můžete si vzít příklad z restaurací, které nabízejí malou slevu na příští objednávku za online hodnocení. Rovněž provádějte výzkumy mezi svými zákazníky.

    2) Zapojujte se do diskusí na sociálních sítích

    Ke konverzaci s vašimi klienty využívejte rovněž Twitter či Facebook. Na své obchodní účty pište zajímavé statusy nebo sdílejte informace, které jsou v souvislosti s vaším oborem. Pokud nějaký příspěvek vzbudí ohlas, snažte se přijít na to, proč právě toto téma.

    3) Uspořádejte akci

    Pokud někde fyzicky sídlíte (neexistujete tedy pouze v online prostředí), uspořádejte akci nebo se zúčastněte té, kterou pořádá někdo jiný. Běžte mezi lidi, kteří nejsou spojeni s vaším podnikáním. Zvýšíte tak povědomí o své firmě a můžete najít i nové zákazníky.

    Pokud fungujete pouze na webu, pořádejte webináře. Můžete uskutečnit výukový program. Nechte účastníky představit se a přehnaně se nevnucujte. Připravte si otázky, abyste lidi okolo sebe lépe poznali.

    4) Výzkum klíčových slov

    Využijte plánovače klíčových slov AdWords od Google. Služba je zdarma, stačí si založit účet. Nástroj vám navrhne klíčová slova, čímž mimo jiné pomůže lepšímu porozumění vašim zákazníkům. Zjišťujte i klíčová slova vaší konkurence.

    -ka-

    Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele