8 mylných představ o e-mailovém marketingu

Ilustrační snímek

Přemýšlíte někdy nad tím, které „pravdy“ o e-mailovém marketingu jsou opravdu pravdivé? Server Dmnews.com upozornil na 8 zažitých mýtů. Prvním z nich je představa, že e-mail je mrtvý. Ve skutečnosti je každý den odesláno a přijato více než 87 miliard spotřebitelských e-mailů. Odhaduje se, že v roce 2016 by se toto číslo mělo zvětšit na 88 miliard. E-mail je tedy živý až moc.

2) Každý, kdo se zaregistruje, chce dostávat e-maily

Důvody registrovat se a poskytnout kontaktní e-mail můžou být různé. Nemusí to znamenat, že daná osoba nutně touží dostávat obden obchodní e-maily.

3) Frekvence e-mailů by měla být omezena

Někteří obchodníci nebo marketéři stanoví rozeslání maximálně několika e-mailů za týden. U některých zákazníků se hodí příliš je nezatěžovat zprávami, u jiných to ale platit nemusí. 

4) Od náhodného posílání e-mailů, po dělení adresátů do skupin až k personalizovaným e-mailům

Personalizované e-maily jsou samozřejmě žádoucí. Pokud ale nemáte dostatek informací nebo času, nebojte se občas posílat e-maily podle skupin příjemců. Rozesílání e-mailů podle skupin se může hodit i během interní komunikace.

5) Čím více lidí na seznamu, tím lépe

Mailování menší, lépe vybrané skupině lidí, může ve výsledku generovat větší příjmy. Zasílání e-mailu každému, na koho máte kontakt, často končí nižším zapojením adresátů a tím i nízkými výsledky. Nejde o to, rozeslat co nejvíce zpráv, ale mít kvalitní seznam respondentů. 

6) Nejkreativnější e-maily by měly odrážet osobnost marketéra

Marketingoví pracovníci rádi dávají na odiv svou kreativitu. Nejefektivnější obchodní e-maily jsou ale často založeny na faktech a technologiích.

7) Personalizované zprávy se posílají na základě zákazníkova chování

Nemusíte čekat, až zákazník udělá první krok. Zkuste poslat produktové doporučení na základě jiných analýz.

8) Čím kratší předmět, tím lepší

Během rozesílání e-mailů se často používají krátké předměty zpráv. To by ale nemělo být pravidlem. Úkolem této položky je upoutat pozornost a musí dávat smysl. Proto se nebojte používat delší sdělení. 

-ka-

Zdroj: Direct Marketing News - americký server věnovaný přímému marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Direct Marketing News