8 misconceptions of e-mail marketing

8 mylných představ o e-mailovém marketingu

Have you ever considered whether e-mail "facts" are really true? Dmnews.com has described eight marketing myths. The first one is: E-mail is dead. The truth is that every day about 87 billion consumer e-mails are sent and received. It is estimated that by 2016 this number will have surged to 88 billion a day. That seems e-mail is alive. 

2) Everybody who opts in wants to receive e-mails

There may be various reasons for signing up and providing a contact e-mail but this does not necessary mean a person wants to receive business e-mails regularly.

3) Frequency of e-mails should be restricted

Some businesspeople or marketers draw the line at a few e-mails per week. While it is appropriate not to bother some clients with numerous e-mails, this should not be the rule for everyone.

4) From sending e-mails to random addressees, to segmentation, to personalised e-mails

Personalised e-mails are, of course, a good means of target marketing. But if you do not have enough information or time, do not worry about sending e-mails according to group segmentation. Group e-mails can also be useful for internal communication.

5) The more people on the list, the better

Mailing smaller, more select groups of people will generate more revenues. Sending e-mails to everybody you know often ends in lower participation of addressees and hence meagre results. It is not about the number of e-mails you send but about the quality of your list of respondents.

6) The most creative e-mails should be based on marketers' personalities

Marketers like to show off their creativity. But the most effective e-mails are often determined by data and technology.

 7) Personalised mails are reactions to customer behaviour

You do not have to wait for customers to take the first step. Try sending a product recommendation based on other analyses.

8) The shorter the subject, the better

Short subject lines are often preferred but this need not be the rule. The subject line should be engaging and meaningful: do not be afraid, therefore, of using longer subjects. 

-ka-

    8 mylných představ o e-mailovém marketingu

    Přemýšlíte někdy nad tím, které „pravdy“ o e-mailovém marketingu jsou opravdu pravdivé? Server Dmnews.com upozornil na 8 zažitých mýtů. Prvním z nich je představa, že e-mail je mrtvý. Ve skutečnosti je každý den odesláno a přijato více než 87 miliard spotřebitelských e-mailů. Odhaduje se, že v roce 2016 by se toto číslo mělo zvětšit na 88 miliard. E-mail je tedy živý až moc.

    2) Každý, kdo se zaregistruje, chce dostávat e-maily

    Důvody registrovat se a poskytnout kontaktní e-mail můžou být různé. Nemusí to znamenat, že daná osoba nutně touží dostávat obden obchodní e-maily.

    3) Frekvence e-mailů by měla být omezena

    Někteří obchodníci nebo marketéři stanoví rozeslání maximálně několika e-mailů za týden. U některých zákazníků se hodí příliš je nezatěžovat zprávami, u jiných to ale platit nemusí. 

    4) Od náhodného posílání e-mailů, po dělení adresátů do skupin až k personalizovaným e-mailům

    Personalizované e-maily jsou samozřejmě žádoucí. Pokud ale nemáte dostatek informací nebo času, nebojte se občas posílat e-maily podle skupin příjemců. Rozesílání e-mailů podle skupin se může hodit i během interní komunikace.

    5) Čím více lidí na seznamu, tím lépe

    Mailování menší, lépe vybrané skupině lidí, může ve výsledku generovat větší příjmy. Zasílání e-mailu každému, na koho máte kontakt, často končí nižším zapojením adresátů a tím i nízkými výsledky. Nejde o to, rozeslat co nejvíce zpráv, ale mít kvalitní seznam respondentů. 

    6) Nejkreativnější e-maily by měly odrážet osobnost marketéra

    Marketingoví pracovníci rádi dávají na odiv svou kreativitu. Nejefektivnější obchodní e-maily jsou ale často založeny na faktech a technologiích.

    7) Personalizované zprávy se posílají na základě zákazníkova chování

    Nemusíte čekat, až zákazník udělá první krok. Zkuste poslat produktové doporučení na základě jiných analýz.

    8) Čím kratší předmět, tím lepší

    Během rozesílání e-mailů se často používají krátké předměty zpráv. To by ale nemělo být pravidlem. Úkolem této položky je upoutat pozornost a musí dávat smysl. Proto se nebojte používat delší sdělení. 

    -ka-

    Zdroj: Direct Marketing News - americký server věnovaný přímému marketingu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Direct Marketing News
    Štítky: Internet