Triky, jak si pamatovat jména lidí

Jedna z věcí, kterou by se měl obchodník naučit, je pamatovat si jména lidí, s nimiž mluví. Zapamatovat si jméno potenciálního klienta a pak je při komunikaci využívat je skvělým prostředkem, jak si získat jeho sympatie, a dát najevo, že se o něj skutečně a upřímně zajímáte. Ne vždy je ale snadné si jména lidí, kteří se vám představili, zapamatovat. Zde je několik triků, jak si toto umění osvojit.

Ilustrační snímek

Dejte si to za úkol

Podle serveru CustomerThink je zásadní si ještě předtím, než si s někým potřesete ruku a představíte se, aktivně říci, že si jméno daného člověka zapamatujete. Prvním krokem tedy je naplánovat si zapamatování jména ve vaší hlavě.

Poslouchejte

Při představování se většinou lidem v hlavě honí celá řada věcí. Vy se ale musíte plně soustředit pouze na daného člověka, na to, co říká, a především na jeho jméno. Nad ostatními věcmi v tu chvíli nepřemýšlejte.

Vytvořte si asociaci

Člověk si poměrně těžko pamatuje cizí jména v souvislosti s cizími lidmi. Dobrou taktikou tedy je spojit si jméno, které jste právě slyšeli, s nějakým výrazným rysem, který je pro daného člověka typický. Kdybyste například potkali člověka, který má velký nos a jmenoval by se třeba „Kos“, zapamatujte si asociaci mezi stejnojmenným ptákem a velkým nosem daného člověka.

Jméno si zapište

Zvláště v případě větších událostí, kde se setkáváte s celou řadou nových lidí, není vůbec od věci si následně někde stranou jména lidí, které jste právě poznali, zapsat, abyste je za chvíli nezapomněli.

Používejte jméno

Ihned začněte používat jméno daného člověka v komunikaci s ním. Za prvé tím stoprocentně zaujmete a také si rovnou jméno vžijete a již je nezapomenete.

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink