Nejohranější e-mailové fráze a jejich lepší alternativy

Velké množství obchodní komunikace probíhá přes e-maily. Ty si tak vytvořily již vlastní nepsanou kulturu a zvyky. A bohužel i klišé. Zde jsou alternativy k těm nejohranějším frázím, které obchodníci používají v e-mailech, a které sice nejsou vyloženě chybné, ale již dávno neplní kvůli ohranosti svůj účel, a které mohou být nahrazeny vhodnějšími alternativami.

Ilustrační snímek

Doufám, že se máte dobře.

… a jiné podobné varianty této fráze. Podle HubSpot blogu je tato věta již zcela zbytečná, protože dlouhodobým užíváním ztratila svůj význam. Navíc je příliš obecná. Přitom lze tuto frázi formulovat jinak, udělat jí mnohem konkrétnější a dát tak klientovi najevo, že se zajímáte o to, jaké jsou u něj novinky a co se u něj děje. Můžete tedy například napsat:

  • „Díval jsem se, že se budete v přespříštím týdnu účastnit veletrhu XXX. Doufám tedy, že přípravy vaší účasti probíhají v pořádku a poklidu.“
  • „Gratuluji k nové produktové řadě, ať se vám dobře prodává.“
  • „Přeji vám, aby vám otevření vaší nové pobočky v XXX přineslo jen samé úspěchy.“

„Speciální nabídka pro vás“

Opět, tato fráze sama o sobě působí příliš vágně a obecně. Jestliže se snažíte nabídku personalizovat a učinit klientovi nějaký speciální návrh, je nutné, aby se jednalo o zcela konkrétní zdůvodnění a personalizace vzhledem ke specifickým potřebám daného potenciálního klienta. Proto byste například spíše měli uvést:

  • „Vzhledem k zaměření vaší společnosti, tedy k tomu, že produkujete XXX, se jako ideální varianta jeví…“
  • „Tuto variantu vám nabízím s 20% slevou, protože jsme si vědom, že v tomto období máte zvýšené náklady spojené s uvedením vašeho nového produktu XXX na trh.“

„Omlouvám se za pozdní odpověď.“

Jestliže se vám nepodařilo odpovědět včas (což by se vám mělo stávat co možná nejméně), uveďte alespoň důvod a seznamte tak klienta s tím, čemu se momentálně věnujete.

  • „Promiňte, že píši až dnes. Byl jsem včera na konferenci XXX a bavil se s našimi obchodními partnery, mezi které patří YYY.“
  • „Právě jsme dokončili přípravu kampaně na příští rok, která podpoří uvedení našeho nového produktu na trh…“

-mm-  

Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog