Je načase zbavit se klienta?

Na začátku podnikání většinou bereme všechny klienty. Po čase ale zjistíme, že ne všichni za to stojí. Psychický tlak způsobený spoluprací se špatným klientem vás může zbavit radosti z vaší činnosti a zhoršit vztahy s dalšími partnery. Server allbusiness.com přestavuje situace, kdy poznáte, že nastal čas klienta opustit. 

1) Přehnané nároky

Chová se k vám klient jako k obyčejnému zaměstnanci nebo vám dává opakovaně práci na poslední chvíli? Můžete být ten, kterému nevadí, když je kontaktován pozdě večer nebo o víkendu. Ale může vám vyhovovat mít jasně vymezený čas, kdy vám klient může zavolat. Určete si proto hranice vaší práce a těch se držte. Pokud je partner není ochoten respektovat, nebojte se ho vyměnit.

2) Debatuje nad každou utracenou mincí

Odvádíte kvalitní práci a účtujete férově, přesto je klient stále nespokojený. Tito lidé vás táhnou k méně a méně kvalitním projektům. Je těžké rozvíjet vaše podnikání s partnery, kteří nejsou ochotni investovat sami do sebe.

3) Zpožděné platby

Když se klient občas zpozdí s platbou, nic závažného se neděje. Pokud se ale situace opakuje stále dokola, je na čase zvážit, zda vám spolupráce s ním nepřináší více problémů než užitku.

4) Klient vás neposlouchá

Nerespektuje vaše návrhy, odmítá změny nebo si myslí, že ví víc. Situace může vést k tomu, že vaše návrhy přemění k nepoznání nebo si udělá vše podle sebe a poté očekává, že to napravíte. I když tito lidé mohou dobře platit, ubírají vám radost z vaší práce. Vyslovte tedy svůj názor, dokončete práci podle klientových představ a pak se odeberte jinam.

5) Žádná odezva

Klient zadá projekt. Při vašich dalších otázkách nereaguje. Pomalá komunikace nutně neznamená nespokojenost s vaší prací. Nejčastěji se jedná o podnikatele, kteří toho mají hodně. Pokuste si tedy vyžádat kontakt na někoho dalšího. Pokud se vám nedostane žádně odpovědi, odstupte od projektu a požádejte o případné znovu-kontaktování.

6) Nedostatek respektu

Máte problém s tím, že partner často mění čas vašich schůzek? Změnit občas plány je v pořádku. Pokud se ale situace opakuje častěji, začněte s účtováním zrušených schůzek. Pokus se problém nezlepší, klient ukazuje, že k vám nemá respekt. Taková spolupráce nemá význam.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness