Abyste klienta zaujali, musíte k němu mít respekt

Respekt k potenciálnímu zákazníkovi by měl být samozřejmostí každého prodeje. Proto je až s podivem, kolik obchodů ztroskotá na tom, že se prodejce svévolně rozhodne být k zákazníkovi hned o začátku příliš familiární (i když ten o to nestojí) nebo dávat naopak klientovi najevo jeho podřadnost.

Ilustrační snímek

Server INC.com zveřejnil návod, jak by takový respekt ze strany prodejce měl vypadat.

Domluvte si schůzku předem

Nikdy se v sídle firmy nebo u klienta neobjevujte nečekaně a bez ohlášení. Vždy si domluvte schůzku předem. Prokážete tím respekt vůči klientovi a jeho času a zároveň nebudete působit jako podomní prodejce.

Respektujte čas klienta

Na začátku schůzky uveďte, jak dlouho bude schůzka trvat, a udělejte maximum pro to, abyste stanovený limit nepřesáhli. Respektujte vytíženost daného zákazníka.

Zjistěte si, s kým máte tu čest

Na schůzce byste měli prokázat detailní znalosti o produktech a obchodní činnosti společnosti, kterou zákazník zastupuje. Pokud se dopustíte faux pas tím, že nebudete vědět elementární specifika činnosti dané firmy, ukážete tím klientovi, že ho berete pouze a jenom jako jednoho z mnoha potenciálních zákazníků.

Choďte včas

Nenuťte zákazníka na vás čekat a neměňte čas schůzky. Výmluvou není ani to, že jste nemohli najít sídlo společnosti nebo že jste uvízli v dopravní zácpě.

Naslouchejte klientovi

Nic tak dobře neukáže klientovi, že ho respektujete, jako aktivní naslouchání tomu, co říká, a přemýšlení nad tím, co bylo vyřčeno. Nikdy neodbývejte zákazníkovy názory jako nepodložené nebo irelevantní.
 
-mm- 

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com