Je pravděpodobné, že jednoho dne budete muset zvednout telefon a snažit se přesvědčit neznámé lidi o výhodách pořízení vašich produktů či služeb. Budete k tomu potřebovat zejména hroší kůži. V první řadě byste měli vědět, že první nevyžádaný telefonický kontakt s potenciálním zákazníkem, tzv. cold call, není záležitostí okamžitého uzavření obchodu. Slouží především k získání informací a snaze o domluvení schůzky. Začít přímo s odzbrojujícím popisem vašeho produktu proto není nejvhodnější.
Pokud pro vás není telefonování přirozené, připravte si osnovu. Při samotném hovoru však nečtěte z papíru, abyste potenciálního zákazníka nenudili. Sami si vzpomeňte jak to zní, když vám někdo volá a čte. Osnova by vám měla sloužit jen k připomenutí základních bodů, o kterých budete hovořit. Měli byste být pružní a naslouchat potřebám osoby, jíž kontaktujete.
Samozřejmě se setkáte s lidmi, kteří vám telefon okamžitě zavěsí. Nenechte se tím ale zastrašit, není to nic osobního. Zůstávejte v klidu a udržujte si úsměv, který bude poznat na vašem hlase a lidé vás pak budou lépe vnímat. Monitorujte své úspěchy a pracujte na strategickém zdokonalení svého přístupu.
Větší zájem lidí získáte, když se budete ptát na informace pomocí otevřených otázek a zachováte přátelský tón hlasu. Agresivní prodej v tomto případě většinou nefunguje. Nabízejte možnost společné schůzky a potvrzujte ji e-mailem.
-kk-