Zákaznické služby nejsou jen o zákaznících

Péče o zákazníka se stala jednou z nejdůležitějších součástí dnešního obchodování na jakémkoli trhu. Smyslem zákaznických služeb je dosáhnout opakovaných obchodů. Důležité je, aby byl zákaznický servis konzistentní. Firmy by si však měly uvědomit, že nejde jen o zákazníka, ale také o péči o zaměstnance a celou firmu.

Zákazník vyžaduje určité základní věci, aby byl spokojený a motivovaný k návratu. Jde především o výborný personální servis, produkty odpovídající jeho požadavkům, zájem o slyšení jeho názorů, dobrý vztah s celou organizací a efektivní řešení problémů a stížností.

Spokojený zaměstnanec si žádá efektivní manažerský styl svých nadřízených, vhodné pracovní prostředí a školení, rozvoj kariéry, jasný popis pracovní role, hodnocení, otevřenou komunikaci, týmovou spolupráci a uznání. Úspěšná organizace by měla mít jasný cíl, firemní strukturu, komunikační systémy, lidské a technické zdroje, zisk a konkrétní závazek.

Uvědomte si, že úspěšné zákaznické služby vyžadují harmonický vztah nejen se zákazníky, ale i s kolegy. Chcete-li zákazníka potěšit, ukažte své zanícení, ale zároveň dodržujte profesionalitu. Snažte se být tím nejlepším. Mluvte pozitivně a stále uvažujte, co můžete udělat lépe.

-kk-
Article source CRM Daily - U.S. website focused on CRM and KM
Read more articles from CRM Daily