Vztahy se zákazníky nekončí nákupem

Firmy zbytečně poškozují svou pověst, když prodávají výjimečné výrobky či služby, ale již nedokáží poskytovat stejně kvalitní zákaznický servis. Chce-li firma generovat prodej, nemá před sebou jeden, ale dva úkoly: zaprvé přesvědčit zákazníky, že potřebují její produkty a zadruhé udržet spokojenost zákazníků, kteří již nakoupili.

Nejdříve poslouchejte

Prvním krokem ke spokojenému zákazníkovi je schopnost naslouchat. Je třeba poskytnout zákazníkům dostatek času k vyjádření frustrací či obav – neopravovat je ani nezastavovat v polovině věty. Pak teprve přichází na řadu řešení.

Snažte se zjistit co nejvíce o tom, co vedlo k zákazníkově frustraci. Zkušenosti zaměstnanců s řešením problémů se naučte sdílet, abyste se mohli vyvarovat obdobných situací v budoucnosti.

Jednejte okamžitě

Jakmile se k vám dostane stížnost ohledně vašich výrobků či služeb, kontaktujte zákazníka a snažte se najít řešení. Nesnažte se dělat jen dobrý první dojem, ale i druhý, třetí atd. Se zákazníky komunikuje, i když žádný problém nenastane. Přesvědčte se, zda je vše v pořádku.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company