Rutinní návyky, díky kterým budete v prodeji excelovat

Britský magazín Business Matters na svém webu přinesl seznam několika rutinních aktivit, které, když je zvládnete včlenit do svého pracovního dne, vám výrazně zvýší šance na zlepšení prodejních statistik. Pro přehlednost je přinášíme tak, jako v originálu - u každé z rad je uveden i přibližný čas, který vám daná aktivita každý den zabere.

  • Ptejte se svých zákazníků na doporučení. Nejkvalitnějšími kontakty jsou doporučení vašich stávajících klientů. Každý den zavolejte jednomu z vašich zákazníků denně a zeptejte se, jestli by vám mohli někoho doporučit. Aktivita zabere: 10 minut denně.

  • Třiďte kontakty. V seznamu potenciálních klientů jistě máte i ty, o kterých předem víte, že šance na úspěch je u nich mizivá. Projděte občas seznam vašich kontaktů a rozřaďte si je podle lukrativnosti, protože čas, který spotřebujete na kontaktování od začátku marných klientů, vám nikdo nevrátí. Aktivita zabere: 15 minut měsíčně.

  • Zkraťte text vaší nabídky. V dnešní hektické době, kdy se u celé populace doba pozornosti zkracuje na minimum, jsou příliš dlouhé texty nebo projevy zcela kontraproduktivní. Zkraťte vaší nabídku na minimum a omezte jí na dvě základní informace: co nabízíte a v čem se váš produkt liší od konkurence. Aktivita zabere: 1 hodina.

  • Mějte přehled o konkurenci. Musíte být vždy o krok před vašimi klienty, a proto o konkurenci musíte vědět více, než oni. Pravidelně proto sledujte nabídky konkurenčních společností. Aktivita zabere: 5 minut denně.

  • Učte se poslouchat. Když začne zákazník mluvit, nechte ho mluvit. Přemýšlejte o tom, co vám právě bylo řečeno, a naučte se s myšlenkami zákazníka pracovat. Tuto schopnost si můžete trénovat i mimo pracovní hovory. Aktivita zabere: 30 minut celkově.

  • Rozpoznejte nekvalitní kontakt hned zezačátku. Stejně jako je důležité vnímat známky toho, že je klient lukrativní, je zcela zásadní i umět včas poznat, že vaše snahy nikam nevedou. Nemařte čas na předem zmařené obchody. Aktivita zabere: 1 minuta na schůzku.

  • Vnímejte potřeby klienta. Nesuďte vývoj prodeje podle vašich parametrů, ale vciťte se i do vašeho zákazníka – nechte mu například dostatek času na různá důležitá rozhodnutí. Aktivita zabere: 10 minut denně.
  • Organizujte se. V organizaci vašich aktivit nikdy nesmíte udělat chybu – když něco slíbíte, dodržte to. Nejen že to pomůže vám v dokončování vámi naplánovaných aktivit, ale i zákazníci si brzy všimnou, že je na vás spolehnutí. Aktivita zabere: 5 minut denně.

-mm-

Zdroj: Business Matters - web předního britského časopisu pro malé a střední podniky
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Matters