Prodejci, nemějte strach z telefonování naslepo!

Telefonování naslepo je nedílnou součástí práce prodejce. Kromě toho však každý pracuje i s řadou kontaktů ze strany stávajících zákazníků či takových, kteří firmu sami kontaktovali. To by ale samo o sobě k dosažení prodejních cílů nestačilo.

Telefonování neznámým subjektům je činnost, kterou prodejci zpravidla odkládají, někteří se ho dokonce bojí. Pomocí následujících pěti kroků může člověk strach z této prodejní techniky překonat.

  1. Získejte dobré znalosti. Čím větším expertem se stanete, tím snáze svůj strach překonáte. Vědomost vám dodá sílu. Uslyší-li zákazník sebevědomí strach, spíše vám bude naslouchat.
  2. Zlepšete své prodejní dovednosti. Telefonování se totiž dá naučit. Požádejte manažera o zajištění školení této techniky, nebo si o volání naslepo kupte knížku. Zkrátka udělejte všechno proto, abyste získali co nejvíce návodů, jak postupovat. Pak je můžete vypilovat dle svých zkušeností.
  3. Věnujte čas přípravě. Nevytvářejte scénář, ale spíš jakýsi seznam kroků, které byste v průběhu telefonického rozhovoru měli podniknout. Příprava musí být jen heslovitá, abyste se vyhnuli pocitu, že byste ji měli slovo od slova číst. Kromě toho si připravte materiály o produktu, abyste měli v průběhu hovoru při ruce všechny dostupné „taháky.“
  4. Trénujte a nacvičujte. Právě to je nejdůležitější krok při překonání strachu. Najděte si někoho a zkoušejte různé varianty telefonických rozhovorů. Najděte své slabé stránky a dolaďujte vše, co se vám nezdá. Čím více nácviku, tím lépe.
  5. Trpělivost růže přináší. Zařaďte telefonování naslepo do svého programu na každý den, nejlépe hned na ráno. Vyhnete se odkládání a obav, a kromě toho bývají respondenti ráno trpělivější.

Výše uvedených pět kroků představuje váš akční plán. Implementujte ho a řiďte ho. Budete-li mít věci pod kontrolou, přestanete se cítit jako oběť a vás strach postupně úplně zmizí.

-th-

Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Salesopedia