Předejděte nespokojenosti zákazníků

Setkáváte se často s nespokojenými zákazníky? Ať už je jejich nespokojenost oprávněná nebo ne, rady zveřejněné na serveru Prosalesmagazine.com vám pomohou těmto situacím předcházet.

1) Poslouchejte

Často zjistíte, že zlost zákazníků není mířena na vaši osobu. V projevu zákazníka najděte něco, s čím můžete souhlasit. Používejte své vyjednávací schopnosti.

2) Hodně stížností vzniká na základě špatné komunikace

Zaveďte během prodeje jasná pravidla. Trvejte na nich a nedělejte výjimky.

3) Spolehliví dodavatelé

Někdy nemusí být chyba ve vás, ale v dodavateli. Ujistěte se, že ten váš doručuje vše včas a za kvalitních podmínek. Nezapomínejte, že když nastane problém, zákazník se obrátí na vás, ne na dodavatele. K vyřešení problému může někdy stačit změna dodavatele.

4) Dbejte na svoji pověst

Ne každému se pokaždé zavděčíte. Buďte si vědomi toho, že špatné hodnocení se rychle šíří skrze sociální média. Pokud nezareagujete, podkopete tak svou kariéru. Převeďte své schopnosti jednat se zákazníkem do on-line komunikace. Sledujte sociální média a odpovídejte na reakce zákazníků. Budování dobrého jména na internetu posílí vaší viditelnost a tím i zákazníkovu důvěru ve vás.

5) Definujte a držte se svých hranic

Stížnosti většinou nezajdou tak daleko, že by prodejce "vyhodil" zákazníka. Každý má ale své hranice, za kterými končí jeho  schopnost vyjednávat. U některých produktů je například pocit hodně subjektivní. Nenechte se klientem vydírat. Někteří zákazníci za stres během vyjednávání nestojí. Nebojte se proto v krajních případech se zákazníkem přerušit komunikaci.

-ka-

Zdroj: ProSales - americký web věnovaný novinkám a trendům v obchodování
Zobrazit přehled článků ze zdroje ProSales