Péče o zákazníky i na nových trzích

Základní marketingová formule zní: „uspokojit potřeby a přání zákazníka“. Pokročilejší marketingové myšlení se však zaměřuje na tvorbu a budování nových trhů. V cestě přitom stojí řada překážek, převážně psychického charakteru, jako je například strach z nejistoty.

Firma, která chce novou oblast spotřeby se logicky ptá, jaký bude její odbyt. Otázkou však zůstává, jak hodnotit něco, co se teprve chystá. Úspěchem firem je vytvoření nového trhu, prvenství v neobsazené kategorii spotřeby. I když jste ale první, o váš výrobek či službu musí být zájem – je tedy opět třeba uspokojovat přání a potřeby zákazníků.

Problémem zůstává, že v dnešní době nemůžete příliš očekávat, že by obsazení nových tržních pozic iniciovali zákazníci. Když se jich zeptáte, odpovídají, že vše, co potřebují, již na trhu je. Podobně jako zaměstnanci bývají zatížení psychologickými bloky.

-kk-

Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace