Nazapomínejte na zákaznické reference

Ilustrační snímek

Hodnocení zákazníků působí na vaše podnikání v mnoha směrech. Ovlivňuje tržby a názory zákazníků na vaše služby. Může vás vést i k vylepšování provozu vaší firmy. Mít přehled o tom, co se o vás píše na internetu, je proto velmi důležité. Navíc se poté můžete snažit svou pověst vylepšit. Server Allbusiness.com napsal o tom, proč je důležité sledovat vaší online pověst a usilovat o její zlepšování.

1) Zpřístupněte hodnocení

Pokud zpřístupníte zákaznické reference novým potenciálním zákazníkům, zvýšíte tak důvěru ve vás. Nový zákazník bude raději věřit vychvalování výrobku od jiného zákazníka než od výrobce produktu. Doplnění Google AdWords o Review Extensions umožňuje umisťovat hodnocení přímo na vyhledaných stránkách, když vás zákazník poprvé objeví.            

2) Nebojte se zeptat

Víte-li, že je zákazník s vašimi službami spokojen, nebojte se ho o poskytnutí reference požádat. Buďte zdvořilí, nesnažte se vtírat. Můžete zákazníka nějakým způsobem motivovat.

3) On-line zpětná vazba

Hodnocení zákazníků on-line poskytuje skvělou zpětnou vazbu. Použijte tyto informace ke zlepšení nabídky produktů, řešení problémů zákazníků nebo k řešení logistických problémů. Skvělý zákaznický servis je základ důvěry zákazníků k vaší firmě. Pokud bude váš zákaznický servis špatný, je pravděpodobné, že to vaši zákazníci řeknou ostatním. Proto je důležité, aby se zákaznické hodnocení objevilo jako první u vás. Máte pak možnost vyhodnotit situaci a zareagovat.

Vaše konkurence v on-line prostředí je vysoká. Jedním ze způsobů, jak se odlišit může být právě reference od spokojených zákazníků. Využívejte Google, vaše webové stránky i jiné nástroje. Recenze psaná zákazníky bude mít u dalších zákazníků ohlas. Čím víc ohlasů klient během vyhledávání informací o vás najde, tím lépe.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness