Má smysl nechávat vzkaz na záznamníku?

Vytisknout

Někteří lidé si myslí, že pokud telefonujete naslepo, nemá smysl nechávat vzkaz na záznamníku. Podle portálu sales.about.com to však má přinejmenším ten přínos, že když se nemůžete dostat přes neodbytnou sekretářku, prostě jen řeknete: „Volám paní ředitelce ohledně té záležitosti, kterou jsem zmínil ve svém vzkazu z minulého týdne.“ Protistraně poté mnohem rychleji dojdou slova a nechá vás, abyste si s dotyčnou osobou promluvili přímo.

Pokud chcete dostat šanci, aby vám protistrana na základě vašeho vzkazu zavolala zpět, jak by měl takový vzkaz vypadat?

  1. Musíte vědět, co chcete říci. Není vhodné mít přesný scénář, ale pár poznámek vám pomůže vyvarovat se dlouhých pomlk.

  2. Mluvte jasně, aby vám bylo dobře rozumět.

  3. Základní údaje o sobě a společnosti zopakujte v průběhu vzkazu dvakrát.

  4. Nebuďte příliš struční. Pokud voláte ohledně „obchodních záležitostí“, nepočítejte s tím, že vám někdo rychle zavolá zpět.

  5. Nebuďte rozvláční. Jestli klienta nezaujme prvních 15 vteřin, vzkaz rovnou smaže.

  6. Řekněte, odkud o klientovi víte. Pokud nemáte reference, nebo jste se již někde nepotkali, můžete říci něco ve smyslu: „Zjišťoval jsem si informace o vaší společnosti a zjistil jsem, že na webu zmiňujete xyz…“

  7. Zvolte ten správný čas. V B2B nejlépe fungují dopoledne ve všední dny. Nejmenší šance na odpověď je u vzkazů z pátečního odpoledne nebo večera. V pondělí jsou totiž na pořadu dne důležitější záležitosti.

-th-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace