Jste nervózní z telefonování?

Ilustrační snímek

Pokud má prodejce obavy z telefonování, je za tím obvykle jeden z následujících tří důvodů:

  1. Fakt střílí naslepo. Zvedne telefon a řekne to, co se mu „zdá“ správné. Obvykle následuje odpověď jako „nemám zájem,“ nebo „ne, děkuji.“  Takový telefonát nemá žádnou strukturu ani dané cíle. Není od čeho se odrazit a čím se řídit.
  2. Existuje scénář, ale je chybný. Místo toho, aby se prodejce rovnou vyvaroval nejčastějších námitek, mu scénář říká, jak na ně reagovat. Každý hovor pak vypadá jako rozhovor s nadřízeným.
  3. Dobrý scénář, ale špatně prováděný. Prodejce nejspíš nevěnoval dost času tomu, aby prodejní proces opravdu dobře zvládl. Chybí dostatečný trénink.

Ruku na srdce

Pokud chcete nervozitu v telefonování změnit na sebevědomé telefonování, musíte být k sobě v první řadě upřímní. Zjistěte, co z výše uvedených je hlavním důvodem vašeho strachu z telefonování. Pak začněte pracovat na nápravě a přestaňte za neúspěch vinit ekonomickou krizi.

Na druhou stranu je fakt, že určitá míra nervozity a obav může být prospěšná. Je to něco jako tréma a motivuje vás. Jde ale o jiný druh nervozity a je třeba je od sebe dobře odlišit.

 

-th-

 

Zdroj: EyesOnSales - populární blog pro profesionály z oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje EyesOnSales