Je váš zákaznický servis v dobré kondici?

Pro prosazení změn v zákaznických službách je někdy nejlepší, když si samotní zaměstnanci vyzkoušejí roli zákazníka. Mohou totiž zjistit, že být zákazníkem jejich firmy je ve skutečnosti trochu jiný zážitek, než si představovali.

Ilustrační snímek

Web management-issues.com nám poskytl několik tipů, jak odstranit problémy a absurdity, kterými si zákazníci musejí projít, když se s vámi snaží něco vyřešit.

Postavte se do fronty jako zákazník

Osobní pokus o vyřešení problému s vlastním zákaznickým servisem může být pro mnoho manažerů zážitkem, který jim otevře oči.

Má jeden z manažerů ve vaší organizaci problém? Došlo u něj k potížím s firemním produktem nebo službou? Skvěle! Ne, tentokrát žádní známí z daného oddělení nebo vnitrofiremní zkratky. Nechte je zažít, jak se cítí zákazníci, co se od nich požaduje a jak dlouho to celé trvá.

Zažijte zákaznickou zkušenost na vlastní kůži

Osobní testování je užitečné jak pro online kanály, tak i pro offline zákaznický servis. Zavolejte na kontaktní centrum, odešlete dotaz přes firemní webové stránky nebo se pokuste vyřešit problém na pobočce.

Pokud zavoláte, poslouchejte automatický záznamník a přemýšlejte, zda automatické hlášky mají smysl, nebo zda vás naopak rozčilují a prohlubují vaši frustraci.

Pomoci mohou i kolegové

Zapojte svůj tým. Řekněte kolegům, aby navrhli nápady, jak řešit konkrétní scénáře a problémy, se kterými se setkávají vaši zákazníci. Přehodnoťte stávající procesy a způsoby, jimiž váš zákaznický servis funguje.

Můžete najít užitečné alternativy a nahradit jimi to, co nefunguje dobře. Zaveďte nová školení, povzbuzujte kolegy, aby experimentovali a nacházeli si vlastní výzvy, které pomohou zlepšit služby zákaznického servisu.

Využijte zpětnou vazbu od zákazníků

Ponořte se do databáze zpětné vazby, kterou jste sesbírali od zákazníků. Co je rozčiluje? Co naopak hledají? Jak s vaší organizací chtějí komunikovat? Neváhejte zákazníky zapojit, kontaktovat je a požádat o vysvětlení. Hlavně s tím, co objevíte, nějak pracujte.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues