Jak si udělat reklamu a získat více zákazníků od konkurentů

Ilustrační snímek

Dokážete oslovit a získat aspoň část zákazníků od konkurence? Je pravděpodobné, že trh už je rozdělen, a tak pro jejich získání bude třeba vyvinout extra úsilí. Když se snažíte o nové zákazníky, myslete v dlouhodobém měřítku. Nabídněte jim obchod, který pro ně bude výhodnější, nebo jim dopřejte skvělou zákaznickou zkušenost. Nelitujte peněz, které na začátku budete muset vynaložit. Pokud se aspoň z části nových zákazníků stanou zákazníci loajální, vše se vám bohatě vrátí, tvrdí web businessknowhow.com.

Poznejte své soupeře

Odměňte slevou každého, kdo vám přinese reklamní prospekty nebo nabídkový katalog konkurenta. Fungovat může i nabídka služeb v hodinách, kdy má vaše konkurence zavřeno. Můžete se také pokusit dostat svou reklamu co nejblíže prostorám konkurentů. Rozzlobení nebo nespokojení zákazníci pak budou vědět, kam se mohou obrátit.

Zdůrazněte, v čem se vaše značka a služby odlišují

Potřebujete, aby každý věděl, v čem jsou vaše služby lepší. Musíte jasně popsat, proč jste pro zákazníka výhodnější volbou. Buďte specifičtí, protože vágních sloganů je všude dost a dost.

Navštěvujte události spojené s vaším odvětvím

Pověsti, které se o vás šíří, mohou být velmi prospěšné. Pravidelně se objevujte na událostech pořádaných komunitami provázanými s vaším odvětvím. Potkávejte své kolegy a naslouchejte, dozvíte se cenné informace. Sami držte jazyk za zuby a nemluvte o tom, že z vašeho byznysu odchází klíčoví lidé nebo že máte nespokojené zákazníky, pozorně ale poslouchejte tehdy, když o tom začne mluvit někdo jiný. Také můžete projít profily důležitých pracovníků vaší konkurence na síti LinkedIn. Hodně často tam narazíte na velkou část jejich klíčových zákazníků, které poté můžete oslovit.

Nebojte se utratit peníze

Mnoho firem skutečně platí za své nové zákazníky několik měsíců nejrůznější poplatky. Vědí totiž, že takové úlevy mohou urychlit rozhodnutí o změně dodavatele. A pokud získáte nového zákazníka, jde vždy o dobře investované peníze.

Chovejte se k zákazníkům jako ke královské rodině

Potřebujete, aby vaší stávající zákazníci byli spokojení – a to jak ti nově získaní, tak ti dlouholetí. Chovejte se k nim s úctou, myslete na jejich potřeby a poskytněte jim třeba nějakou službu zdarma, nebo je pozvěte na oběd a posilte váš osobní, přátelský vztah.

-jk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How