CRM není jen záležitostí velkých společností

Malé a střední podniky by se podle výzkumů mohly stát nejrychleji se rozvíjející částí trhu s CRM aplikacemi. Zatím však dosud řada středně velkých podniků nedocenila hodnotu CRM softwaru – považují poměr ceny k užitné hodnotě za nepříliš příznivý. Pokud chtějí dodavatelé CRM u tohoto typu společností uspět, musejí přizpůsobit a modernizovat svoji strategii a objasnit uživatelům hodnotu svých produktů.

Za poslední rok byl zaznamenán růst výdajů v oblasti CRM, malé a střední podniky (SME) jsou dosud neprobádanou oblastí trhu – podle odhadů pouze 20 % z nich používá některou z forem CRM. Společnosti vyrábějící CRM software na to reagují úpravou svých produktů právě pro tento typ trhu a přizpůsobením marketingové strategie. Malé firmy tak budou pravděpodobně používat „zmenšené“ verze běžných programů.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily