5 způsobů, jakými můžete prodávat

Neexistuje jeden jediný způsob, který vám přinese nejlepší prodeje. Způsob, kterým prodáváte, do velké části ovlivňuje vaše osobnost a dosavadní zkušenosti. Vaše metoda může být velice efektivní, přesto je dobré čas od času zvolit odlišný způsob. Nezabřednete tak do stereotypů a můžete se něco nového naučit. Sales.about.com přestavil několik způsobů prodeje, které můžete podle vašich potřeb kombinovat.

1) Okamžitý kamarád

Tito prodejci jsou příjemní a přátelští. Pokládají otázky a ukazují zájem o zákazníka. Snaží se se zákazníkem navázat vztah na emocionální úrovni. Přátelský přístup může být velice efektivní, ale nesmíte jej předstírat. Pokud budete předstírat zájem o zákazníka, je velice pravděpodobné, že to pozná.

2) Odborník

Tito prodejci příliš nevyužívají emocionální přístup a prodávající logicky. Často si stanoví cíl stát se odborníkem na všechno, co souvisí s jejich odvětvím. Přestavují se jako ti, kdo řeší problémy. Tento přístup vyžaduje spoustu učení a přehled v oboru. Pokud se odborníkem stanete, máte velkou šanci, že se k vám budou zákazníci vracet a budou vás doporučovat dál.

3) Poradce

Tento přístup kombinuje dva výše zmíněné. Poradci jsou experti, kteří se zároveň starají o zákazníky. Takový přístup je velice efektivní. Od prodejce ale vyžaduje hodně času. Musíte mít velké znalosti a zároveň schopnost navázat se zákazníkem emocionální vztah.

4) Sběratel kontaktů

Pokud si chcete vytvořit síť zákazníků a jejich známých, spolupracovníků a ostatních obchodníků, musíte být komunikativní a ochotní zúčastnit se nejrůznějších akcí, abyste mohli potkávat nové lidi a posilovat staré vazby. Nezapomínejte, že lidem, kteří pro vás něco udělali, musíte oplácet. S takovým přístupem si získáte spoustu zákazníků.

5) Drsný prodejce

Tito prodejci se snaží zákazníkovi produkt vnutit, a nemají tedy nejlepší pověst. Tento přístup byste v žádném případě používat neměli. Zákazník se k vám totiž už nevrátí a ani vás nedoporučí dalším lidem.

-ka-

Zdroj: About Sales - část amerického portálu About.com věnovaná prodeji
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Sales