3 věci, které zákazníkovi v žádném případě neříkejte

Ilustrační snímek

Zákazníka byste si měli vážit. Znamená to, že s ním budete mluvit kultivovaně a vyhnete se hloupým proslovům. Přesto se může stát, že vám ujedou nervy, nemusíte se na zákazníka dostatečně soustředit nebo začnete mluvit o věcech, které nejsou vůbec podstatné. Server Allbusiness.com upozornil na to, jaké největší hlouposti lze říci zákazníkovi a kterým se samozřejmě musíte vyhnout.

1) Neurážejte zákazníka

Některým zákazníkům bude trvat delší dobu, než se rozhodnou a ve výsledku vás mohou odmítout. Takový zákazník se většinou bude ptát na nejrůznější otázky. Jakmile získá všechny informace, které považuje za potřebné, rozhodne se, zda nakoupí, nebo ne.

Pokud chcete být úspěšný prodejce, musíte se naučit odpovídat na spoustu otázek a nenechat se vyvést z míry. Tyto otázky a odpovědi vás budou samozřejmě stát čas. Pokud ale chcete úspěšně jednat s tímto typem zákazníků, musíte se s nimi naučit pracovat. Nikdy nesmíte říct větu typu: „To vědět nepotřebujete." Spolehlivě tím zákazníka odradíte. Trpělivě odpovídejte na otázky a máte šanci, že na konci vás bude čekat úspěšný prodej.

2) Neprodávejte, když to není třeba

Pokud chce zákazník urychlit prodejní proces, a nemá zájem například sledovat vaše ukázky, nenuťte jej. Neříkejte: „Nejprve vám musím ukázat demoverzi." Chce-li zákazník okamžitě koupit, dejte mu příležitost. Budete-li pokračovat v prodejní prezentaci, pravděpodobně ztratí zájem.

3) Vyvarujte se hovorů o ničem

Pokud někdy voláte zákazníkovi jen tak, nedělejte to. Volat klientům jenom proto, abyste zjistili, jak se mají, je ztráta času. Lidé nemají čas řešit věci, které jsou vlastně nedůležité.

Volejte zákazníkovi, když potřebujete naplánovat schůzku, protože se událo něco konkrétního, co je třeba vyřešit. Můžete se také po telefonu zeptat na informaci, kterou potřebujete k realizaci projektu, na kterém jste se dohodli. Můžete zjišťovat zpětnou vazbu nebo mu sdělit důležitou informaci, na kterou jste právě přišli. Váš telefonát zkrátka musí mít důvod.

-ka-

Zdroj: AllBusiness - americký server a komunita pro malé a střední podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje AllBusiness