10 tipů pro řízení nových operátorů

Noví operátoři zákaznických středisek procházejí vstupním školením. I poté je však třeba vést je tak, aby si osvojili základní metody pro zvýšení prodeje. Článek shrnuje deset tipů.

- Poskytněte ucelený pohled na současné a potenciální zákazníky. Vždy je přínosní mít po ruce základní zákaznická data. Neobávejte se, že nové zaměstnance zahltíte.

- Dejte pracovníkům více moci. Zaměstnanci zákaznických služeb mohou být velmi přínosní pro obchod. Měli by proto spolupracovat s obchodníky.

- Pracujte na větší automatizaci. Noví zaměstnanci se učí vše o celé firmě, což je mnoho informací najednou. Usnadněte jim proto pracovní procesy co největší automatizací.

- Vraťte se ke školení. Nové operátoři by si neměli myslet, že vstupním školením jejich vzdělávání končí. Školení by se naopak mělo pravidelně opakovat, aby se naučili používat systém zákaznických služeb ve všech každodenních situacích.

- Propojte marketing a prodej. Propojení marketingových a prodejních iniciativ vede k produktivnějšímu obchodu.

- Zaveďte odměny za vkládání zákaznických dat. Zákaznické systémy jsou jen tak dobré jako data v nich obsažená. Nov zaměstnanci by proto měli být motivovaní, aby vkládali úplná, aktuální a přesná data.

- Zvažte různá rozhraní. Operátor by měl mít možnost upravit si rozhraní, z něhož vstupuje do systému, aby mu co nejlépe vyhovovalo při práci.

- Vytvářejte příběhy o úspěších zákazníků. Nejde jen o to, informovat o spokojených zákaznících nadřízené. Úspěchy současných zákazníků mohou motivovat zákazníky budoucí.

- Používejte digitální zápisník propojený se systémem. Operátoři si často píší poznámky na papír a pak je musejí přepisovat do systému. Digitální zápisník přímo v systému ušetří práci a čas.

- Všímejte si nových technologií. Zákaznické systémy se rychle vyvíjejí a proto je třeba sledovat, zda využíváte všech důležitých funkcionalit. Sledujte, jaká vylepšení přicházejí.

-kk-

Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily