Ustrnuly reklamní agentury v roli prodejců?

Reklamní agentury si jsou stále více podobné. Je jedno, zda jde o globálního hráče s pobočkami po celém světě, nebo malou místní firmu. Všechny používají stejné nástroje a komunikační prostředky, jen je občas nazývají různými jmény. Pro klienty je však stále obtížnější vybrat si tu pravou. Server Advertising Age proto přišel se zamyšlením nad vývojem spolupráce firem a reklamních agentur.

Během posledních 20 let prošly agentury rychlým vývojem. A finanční oddělení korporací s nimi má stále stejný problém: Představují obrovské výdaje, za kterými není žádná konkrétní návratnost investic (ROI). Zatím se však žádné agentuře nedaří vytvořit fungující systém měření ROI a poskytnout tím záruku kvality svých služeb. Na druhou stranu šéfové marketingu jsou živoucím důkazem toho, že reklama opravdu funguje. Lze jim připočíst konkrétní úspěchy a neúspěchy v rámci firmy, proto by mělo být možné to stejné i pro reklamní agentury.

Neschopnost reklamních agentur nabídnout klientovi možnost zhodnotit nebo změřit své výstupy vedla k transformaci partnerství mezi klientem a agenturou do vztahu zákazník-prodejce.

Krize a inovace

V době krize se důraz na cenu projevuje ještě zřetelněji než kdy předtím. Agentury navíc argumentují tím, že klesající platby vedou ke snižování nákladů a nemožnosti podporovat a rozvíjet talenty.

Dnešní svět reklamy se nejvíc podobá velké jeskyni. Jedna technologická změna se jako ozvěna přenese do všech agentur: Každá nabízí celé portfolio digitálních služeb a zdokonaluje své znalosti v oblasti reklamy na sociálních sítích. A opět se liší jen cenou.

Pokud si agentura chce naúčtovat více, musí se etablovat jako dynamické místo neustálých inovací a vytvořit pro své klienty kvalitní systém měření ROI. Na druhou stranu by manažeři marketingu měli přesvědčit své kolegy z účtárny, aby se spíše než na cenu služby zaměřili na její hodnotu.

-th-

Zdroj: Advertising Age - server amerického časopisu o reklamě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Advertising Age