Sony Ericsson inovuje strategii CRM

Sony Ericsson chce zvýšit loajalitu zákazníků. Firma se proto rozhodla zlepšit přímý vztah se zákazníky, kteří obvykle mívají silnou vazbu spíše na mobilní operátory a prodejce. Plánuje přepracovat svoji CRM strategii ve spolupráci s firmou Acxiom, která se zabývá marketingem dat. Cílem je vytvoření dosud nevídaného dialogu se zákazníky a dosažení stupně loajality obvyklé u konkurence, jako je například Apple.

O co přesně půjde

Acxiom bude mít na starosti globální kampaně CRM a také řízení a interpretaci dat. Taktiky, o kterých se uvažuje za účelem zvýšení loajality zákazníků, zahrnují úvodní pozdrav na míru, když kupující poprvé zapne telefon, a online videoobsah nabízející rady, jak chytrý mobilní telefon (smartphone) co nejlépe a nejvíce využívat. Značka přesune svoji snahu získávat nové zákazníky k záměru zachování přízně těch stávajících.

Sony Ericsson pracuje na datových službách se společnostmi, jako jsou Google a Sony. Tím se umí výrazně diferencovat. Absence přímého vztahu se zákazníky však brzdí zvyšování podílu na trhu.

Podle nezávislé expertky z Connect Insight Helen Gaworové se plány Sony Ericssonu odvíjí od modelu zavedeného iPhonem, který je úspěšný díky aplikacím i značce. Proto vidí myšlenku udělat ze zákazníka součást značky jako krok správným směrem. Průzkumy navíc nasvědčují tomu, že 25 % uživatelů jako první výběr média uvádí mobilní telefon, proto je budování vztahu s touto skupinou obzvlášť důležité.

-th-

Zdroj: Marketing Magazine - portál britského časopisu Marketing Magazine
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Magazine