Očekávané marketingové trendy na rok 2013

Ilustrační snímek

Nákupní chování se mění skoro stejně rychle, jako vznikají nové technologie. Zpomalení je v nedohlednu. V marketingu se v této souvislosti očekává pět zásadních trendů, které tuto disciplínu zásadně mění:

  1. Digitální marketing mění svou povahu. Vznikl přibližně před 5 lety. Teď má ale nový význam, stává se z něj ekosystém: Soubor nástrojů a kanálů, které se postupně skládají dohromady a vše do sebe zapadá. E-mailový marketing, sociální sítě, SEO, mobilní marketing a content marketing jsou jeho součástí. Jednotlivé strategie je třeba sjednotit do jednoho plánu.
  2. Branding ožívá. V roce 2013 význam značky poroste. Branding musí nabídnout prožitek, vizualizace značky bude stále důležitější. Komunikuje se důvěra a vliv, které vedou k akci.
  3. Integrované kampaně jsou stěžejní. Každá kampaň je nákladná, proto se jednotlivé prvky musí vzájemně podporovat. Vyplatí se věnovat pozornost novým komunikačním kanálům.
  4. Fúze CMO a IT. Respektive fúze je daleko na obzoru, nejdříve přijdou kolize. Nový marketing klade velké požadavky na IT. V ideálním případě zkuste s IT jednat už teď a nečekejte na problémy s dělením rozpočtu.
  5. Nurture marketing dále poroste. Nepůjde ale jen o „vyživování“ nových kontaktů, to je málo. Důraz bude kladen na zachování stávajících klientů a budování dlouhodobé loajality zákazníků.

-th-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink