Než vykročíte na zahraniční trh

Než se firma rozhodne prodávat své produkty do zahraničí, měla by se důkladně seznámit s cílovým trhem. Vycházet je třeba z poptávky po příslušných produktech. Zákazníků, partnerů, ale i konkurentů je třeba se ptát, zda existuje skutečná aktuální potřeba vašich produktů za hranicemi.

Velmi důležité je také zmapování konkurence, a to i na domácím trhu. Pak zvažte, zda se investice času, peněz a dalších zdrojů do zahraničních aktivit vyplatí. Je třeba vyhovět speciálním zákonům či jiným požadavkům? Není vývoz vašich produktů nějakým způsobem omezen? Jste připraveni řídit fluktuaci měn? Vyžadují vaše produkty speciálně vyškolené pracovníky technické podpory? Bude třeba přeložit dokumentaci?

Zamyslete se také nad tím, zda budete své produkty uvádět na trh přímo nebo prostřednictvím dalších kanálů. Výběr případných partnerů nenechte náhodě. Prověřte, koho a co reprezentují, jakou prodejní silou disponují a s jakými výsledky. Zjistěte také, do jaké míry budou potřebovat vaši technickou a další podporu.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek