Account based marketing: Co to je a jak na to?

„Account based marketing" (ABM) je termín, který se poslední dobou často objevuje v odborných textech a v terminologii prodejních a marketingových specialistů. ABM efektivně propojuje reklamu s obchodem, a pomáhá tak vytvořit jednotnou strategii od počátečního oslovení klienta až po zákaznický servis. Přinášíme návod, jak v několika krocích vytvořit strategii v duchu ABM.

Strategie ABM se zaměřuje na získání klíčových, předem identifikovaných zákazníků pomocí moderních digitálních technologií, obchodních strategií a spolupráce týmů napříč firmou (obchod, marketing, IT, výroba).

1. krok: Nastavení cílů

Podle serveru CustomerThink je nutné nejdříve nastavit cíle a následně krok po kroku zpracovat cestu k nim. Definujte, čeho chcete dosáhnout, jakých objemů prodejů nebo kam chcete expandovat, a teprve potom postupte k dalším krokům.

2. krok: Rozdělení rolí

Pro budoucí práci je nutné dobře a propracovaně rozdělit role v týmu, aby se následně nemuselo řešit, kdo co dělá, a mohlo se rovnou pracovat. Rozdělte předem všechny aktivity, které bude muset tým v budoucnu zvládat.

3. krok: Definice ideálního klienta

Definujte ideálního zákazníka. Jak vypadá, co dělá, kde se vyskytuje, proč by měl chtít váš produkt? Podle této definice zaměřte kampaň.

4. krok: Chytlavý obsah

Vymyslete formu marketingově-prodejního obsahu, který bude zajímavý právě pro definované ideální zákazníky. Vytvořte jednotnou kampaň, která bude mít nápad, bude aktuální a zcela originální.

5. krok: Vhodné komunikační kanály

Definujte, které komunikační kanály budou nejefektivnější pro vaši práci, a věnujte nejvíce energie těm, které budou mít největší účinek.

6. krok: Prodejní cyklus

Vymyslete, jak bude probíhat prodejní cyklus, jak klientovi nejvíce ulehčit rozhodování a celý nákupní proces, a připravte si systém, který bude pro vás i pro zákazníky komfortní.

-mm-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink