10 otázek, než vytvoříte kvalitní obsah

Vytváření kvalitního obsahu vyžaduje trpělivost, plánování a praxi. A to, že „obsah je král,“ řekl Bill Gates již v roce 1995, čímž předpověděl trend novodobého marketingu.

Přestože obsah je stěžejní, musí být vytvářen ze správných důvodů. Jinak by pozbyl svou hodnotu. Proto si vždy ve fázi plánování položte následujících 10 otázek, abyste se ujistili, že váš content marketing půjde správným směrem.

  1. Co sděluji? I když je to prosté „kupte si tento produkt,“ musím vědět, že právě tohle chci teď říci. Pokud sdělení není jasné, lidé ztratí zájem.
  2. Proč? Proč to potřebuji říci – jde mi o zvýšení tržeb, lepší povědomí o značce, informování ostatních? Bezdůvodné sdělení postrádá smysl.
  3. Jak to řeknu? Jaká forma sdělení bude nejefektivnější? Je třeba celá kampaň, nebo stačí jeden tvít?
  4. Proč? Musíte mít jasno v tom, proč jste zvolili to či jiné médium.
  5. Pro koho tohle tvořím? Ujasněte si, pro jakou cílovou skupinu sdělení ve zvolené formě bude určené. S ohledem na to obsah připravte tak, aby byla informace správně pochopena a aby zaangažovala cílový trh.
  6. Proč? Zamyslete se, proč jste zvolili určitou cílovou skupinu. Poté se ujistěte, že volba koresponduje odpovědím na předchozí otázky.
  7. Co z toho budou mít? Ať už vědomě či nevědomě, při prohlížení obsahu si každý člověk rychle zhodnotí, zda pro něj má efekt věnovat mu více času. Předem si tedy jasně řekněte, co uživatel konzumací vašeho obsahu získá. Pak je šance, že tento užitek uvidí i on.
  8. Proč? Abyste se přiblížili svému výše vytyčenému cíli.
  9. Co bude následovat? Každá informace by postupně měla uživatele dovést k nějaké akci. Proto obsah vytváříte, právě to je účelem. Ujistěte se, že ví, co má dělat.
  10. Proč? Aby i firma něco získala.

 

-th-

Zdroj: CustomerThink - americký portál zaměřený na péči o zákazníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CustomerThink