Jak správně využít cílení, které umožňuje Facebook

Facebook se stává webem na webu. Lidé dříve trávili většinu času na internetu, nyní tráví většinu času na Facebooku. A to nejdůležitější: 600 milionů registrovaných uživatelů je trh, který nelze ignorovat. Proto nelze opomíjet Facebook jako reklamní médium pro B2C i B2B.

Podstatou úspěšné kampaně je její správné zacílení, které zde dostává neuvěřitelné možnosti. Kde jinde by mohl například výrobce přáníček zveřejnit reklamu den před Svatým Valentýnem na stěně uživatelů, kteří mají v osobních informacích uvedeno „zasnoubený/á“? Nikde jinde takhle přesně nezacílíte tak velké množství potenciálních zákazníků.

Pokud vlastníte restauraci, můžete zveřejnit reklamu, která se zobrazí uživatelům žijícím v její blízkosti. Speciální polední nabídka se pak objeví u těch, kteří blízko restaurace uvedou své pracoviště.

Jako výrobní podnik se neúspěšně pokoušíte dostat své zboží do vytipované společnosti. Většinou je problém u jediného člověka, který vás či vaše prodejce zkrátka nepustí dál. Facebook zavedl takové nástroje zacílení, které umožňují zaměřit se na zaměstnance dané společnosti a oslovit je přímo. Je tedy nutné brát ho v úvahu i jako součást B2B kampaní.

A teď to nejlepší. Za to, že lidé vaši reklamu uvidí, nic neplatíte. Účtuje se proklik na vaši webovou stránku (event. na speciální nabídku). Jinými slovy – tisíce uživatelů Facebooku uvidí vaši reklamu cílenou přímo na ně, vy ale platíte jen za ty, kteří na ni kliknou. Celkové náklady na 10 tisíc zobrazení reklamy s 10 prokliky: cca 5 dolarů.

Internetová reklama se rychle mění. Miliony lidí tráví více času na Facebooku než u televize nebo čtením novin. Zvládnutí tohoto média je tedy kritickou součástí úspěchu v podnikání.

-th-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum