Jak reagují fanoušci na Facebooku a co z toho plyne?

Už víte, že facebooková stránka je nutnost. Jak ji ale udělat a provozovat, aby to mělo maximální efekt? S praktickými tipy přišel článek na serveru mycustomer.com.

Poté, co uživatel Facebooku zaškrtne na nějaké stránce „To se mi líbí,“ v 96 % se na stránku už nevrátí. K dalším interakcím dochází téměř výhradně pomocí zpráv, které se objevují na stránce uživatele. Navíc musíte počítat s tím, že co „sdílíte“ na Facebooku, vidí pouze 0,5 % uživatelů. To, co na svou stránku vložíte, se pak do zpráv filtruje algoritmem podobným jako na Googlu. Ale pochopitelně existují cesty, jak se zviditelnit.

Není to věda, je to umění

Facebook nepřikládá velkou hodnotu nováčkům. Dává to smysl – nikdo nevěří novým bez předchozí zkušenosti. Jakmile se ale s nováčkem začnou bavit ostatní, věci se rychle mění. Potřebujete tedy fanoušky a přátele, aby na stránce reagovali. Ale neobjevíte se jim na jejich stránce, když jich máte málo. Takže prvním cílem je, aby jste se „líbili“ co nejvíce lidem.

VIP oblast Facebooku jsou „hlavní zprávy.“ Uživatelé si mohou zvolit mezi hlavními zprávami a „nejnovějšími zprávami.“ 95 % uživatelů Facebooku si ale volí hlavní zprávy. Hypertextové odkazy jako součást zpráv předčí ty bez odkazů. Fotky a videa se upřednostní před odkazy. Ke všemu potřebujete komentáře – to je to, co se při vyhodnocování zprávy nejvíc počítá. Čím víc komentářů, tím spíše vás filtr zpráv upřednostní.

Není snadné na Facebooku uspět. Lidé s více než 600 přáteli jsou méně viditelní než ti, kteří mají 100-200 přátel. Co může pomoci je spojit se s jinou velkou sítí. Její fanoušci uvidí vaše zprávy a zapojí se způsobem, který Facebook schvaluje. Tím zvýší viditelnost stránky.

Co si z toho odnést

Představte si výběr zpráv na Facebooku jako obrovskou soutěž popularity. Vy i vaše značka se musíte co nejvíc otevřít. Zejména když volíte, co děláte a říkáte, a jak. Je to podobné jako kdysi na škole, kdy některé děti byly oblíbenější než jiné (nemyslíme jen ty zjevně hezké). Berte tedy v úvahu následující:

Reagujte: Říkejte si o komentáře a o kliky „To se mi líbí.“ Je to akční strategie, která přináší okamžitý efekt. A otázku dejte hned na začátek zprávy, ne na konec. Položte dotaz, na který lze odpovědět, aniž by bylo třeba nejdřív navštívit jiný odkaz. Otázky dávejte do souvislostí. Vyprovokujete další reakce a budete mít výsledky. Další možnost je vyzývat k doplnění výrazu, například: „Šetřím peníze, proto si kupuji...“.

Bohatý mediální obsah: Již bylo řečeno, že tohle vede k větší úspěšnosti. Mělo by jít ale o videa, obrázky a odkazy k tématu. Pište k věci, ale zábavnou formou. Pokud si fanoušek třeba jen prohlédne fotografii nebo video, posunete se ve vyhledávacím žebříčku, aniž by musel nechat komentář.

Integrujte: Facebook není a nemá být jediným nástrojem vašeho mediálního plánu (social media plan). Patří sem ještě blogování, využití Twitteru nebo třeba jiného webu typického pro dané odvětví? Více médií umožňuje více míst k interakci se zákazníky. Na Facebooku pak můžete sdílet výstupy z jiných webů a bude to naprosto přirozené.

Strategický vliv: Abyste se objevili v něčích zprávách, musíte být přátelé nebo fanouškem jejich stránky. Oni mohou samozřejmě být vaším fanouškem. Je třeba se zaměřit na konkrétní skupinu lidí nebo podniků, se kterými se budete přátelit (nebo budete jejich fanouškem). A i když jste již přátelé svých nejlepších zákazníků, sledujte dobře, kdo jsou jejich přátelé a s kým se pravidelně baví. Čím více se pak „stýkáte“ s jejich přáteli, tím spíše se u vašich klientů objeví i vaše zprávy. Zjistěte, kdo jsou „ovlivňovatelé.“ Pokud potřebujete zapojit někoho, kdo moc nereaguje, označte je v příspěvku nebo na fotce. Ale pozor, zde musíte být opatrní a tento přístup nepřehánět.

Závazek: Je to podobné jako při zavádění nového webu nebo blogu: Chvilku to potrvá, než se dočkáte odměny. A Facebook je schopen vás odměnit. Každopádně se nestaňte spamem – je sice důležité psát časté vzkazy, ale obsah by měl být nejen pravidelný, ale především hodnotný.

-th-

Zdroj: MyCustomer - britský portál věnovaný marketingu a zákaznickému servisu
Zobrazit přehled článků ze zdroje MyCustomer