Jak očistit firemní pověst na internetu

Ilustrační snímek

Potýkáte se se špatnou firemní reputací na internetu a nemáte dostatečně širokou komunitu příznivců, kteří by ji bránili? Zjednat nápravu není jednoduché a vyžaduje mnoho úsilí. Návod, jak takové krizi čelit, řeší server Social Media Today v článku „Sedm kroků k očištění vaší online reputace“.

Začněte online auditem

Zjistěte, kdo a jak o společnosti mluví. Pátrejte na sociálních sítích, recenzích a vyhledávačích jako Google, Yahoo nebo Bing. Přihlášení k účtu vyhledávače přinese informace o mínění v „blízkém okolí“ firmy, tedy to, co vidí přátelé, partneři i klienti. Anonymní vyhledávání pak nabídne přehled o tom, jak společnost vidí zbytek světa.

Vytvořte strategii

Výsledky auditu implementujte do vaší taktiky a ujistěte se, že je úzce provázána s určenými cíli. Začněte využívat některý z online nástrojů monitoringu, jako je Talkwalker. Budete tak mít aktuální přehled o to, jak se o vaší společnosti a jejích produktech hovoří.

Udělejte si seznam

Ať už se negativní reference nachází na sociálních sítích, v recenzích nebo soukromých stránkách, sepište seznam těch stránek nebo sítí, které je třeba „vyčistit“.

Určete odpovědnost

Sestavte tým nebo pověřte osobu, která se bude „očistě“ věnovat. Dejte jí hesla a uživatelská jména, brandingové příručky a zejména potřebné pravomoci ke změnám.

Zjednejte nápravu

Proces „očisty“ vyžaduje mimo jiné spolupráci se zákaznickým oddělením. Profily na sítích je třeba promazat, resetovat přihlašovací údaje nebo rovnou mazat celé. U stránek s recenzemi je často nutné prokázat jejich nepravdivost i legální cestou, což může trvat i týdny. Dejte si pozor na společnosti nabízející za úplatu, že vylepší vaši reputaci. To je však na stránkách, kde nejste administrátorem, nemožné. Zde pomůže jen sdílení kladných reakcí, které potlačí ty negativní.

Naplánujte další kroky

Poté, co jste napravili vaši online reputaci, je třeba implementovat strategické kroky pro její udržení. Buďte transparentní a upřímní vůči publiku i kritikám. Konverzujte a reagujte na komentáře.

Pověst společnosti je jen tak dobrá jak se zobrazuje ve výsledcích hledání.

A jak je na tom vaše firma?

-bn-

Zdroj: Social Media Today - odborný web zaměřený na sociální sítě
Zobrazit přehled článků ze zdroje Social Media Today