CRM pro anonymní uživatele Internetu

Webová stránka by měla být osobní. Jak se však orientovat na anonymního uživatele, naprosto neznámého člověka? Společnosti v této souvislosti často oslovují experty v oboru CRM. Vědí totiž, že si jejich internetové stránky prohlíží i neregistrovaní uživatelé, které by mohly v budoucnosti získat.

Internetový personalizační projekt by se měl orientovat na tři skupiny uživatelů: uživatele, kteří navštíví stránky poprvé, neregistrované, ale pravidelné uživatele a registrované uživatele. Nové uživatele by měly přilákat marketingové informace, zejména reklama a přístup k nabídkám. Anonymní uživatelé by měly mít možnost přístupu k nabídce z počítače, na kterém byla vytvořena. Registrovaní uživatelé by pak měli mít tuto možnost všude.

Uživatelům je třeba vhodným způsobem nabídnout registraci. To lze udělat hromadně, například nabídkou dočasné personalizace (registrace pouze na určitou dobu) či možnosti uživatelského nastavení stránky. K výběru produktů je též možno přidat otázky typu proč a komu je daný výrobek kupován. Svou odpovědí se uživatel podílí na vytváření statistiky, tedy podoby webu. Cítí se tak být v kontaktu s příslušnou společností, i když je vlastně anonymním uživatelem.

Cílem personalizačních snah na půdě internetových stránek je nesporně dosažení interakce s uživateli. Jakmile jí společnost dosáhne, může být spokojena, nehledě na to, zda se jedná o registrované č neregistrované uživatele.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: E-CRM Guide - enformace o CRM a softwarových řešeních v této oblasti
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-CRM Guide