Co dělat, když to na Facebooku začne bouřit

Možná se vám to ještě nestalo, ale jednou to přijít musí: Vždycky se objeví někdo, kdo má snahu vyvolat negativní diskuzi. Jak se na to připravit a co s tím udělat?

  1. Pravidla pro zveřejňování příspěvků. To je způsob, jak předejít mnoha problémům. Formou speciální aplikace, která bude na stránce viditelná, anebo v profilu firmy na stránce zveřejněte pravidla pro publikaci příspěvků. Jasně definujte, co je nepřijatelné, a že si vyhrazujete právo takové příspěvky blokovat či mazat.
  2. Pomocí funkce „Spravovat oprávnění“ lze v případě krize příspěvky filtrovat. Již dopředu můžete definovat výrazy, které obvykle značí nežádoucí chování a nepřejete si takové zobrazovat. Dávejte však pozor, abyste nevyloučili běžně používaná slova, jako třeba „nesnáším,“ protože ta sama o sobě ještě nemusí znamenat žádný problém.
  3. Vybírejte velmi opatrně, které pozitivní příspěvky označíte „to se mi líbí.“ Často je vhodné negativní diskuzi prostě nechat plynout. Pokud chcete některé příspěvky „olajkovat,“ měly by mít jen obecný charakter na podporu firmy a netýkat se negativního příspěvku přímo. Neměli byste označovat více než 10 – 15 % komentářů.
  4. Dejte pozor, co smažete, skryjete a zablokujete. Nemůžete něco mazat jen proto, že se vám to nelíbí. Spoustu diskuzí je třeba nechat plynout a zkrátka se ovládnout. Pokud se vás dotýkají osobně, požádejte někoho jiného, aby ji sledoval. Na druhou stranu můžete okamžitě skrýt příspěvky, které jsou proti pravidlům zveřejňování. Blokování se hodí pro takové, kteří se prostředí stránky pokouší narušovat dlouhodobě a opakovaně.
  5. Nechte lidi vyvětrat. Je to těžké sledovat kritiku své firmy, ale vydržte. Lidé to ze sebe musí dostat. Pokud máte solidní fanouškovskou základnu, obvykle diskuzi skončí spontánně právě za podpory věrných fanoušků.

Ať už budete postupovat jakkoliv, není vhodné se do podobných diskuzí zapojovat přímo online. Ve svých pravidlech můžete vyzvat lidi, že vás mohou kontaktovat offline, kde diskuze může pokračovat. Odpovídejte na otázky, ale nenechte se vyprovokovat.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily