5 způsobů, jak psát lepší nadpisy

Titulkem to začíná. Možná obsahuje klíčová slova, ale pokud je nudný, lidé na něj prostě nekliknou a nepřečtou si, co jim chcete sdělit. Někdy je tedy lepší držet se klasických novinářských pravidel spíše než novodobých taktik SEO. Tedy napsat nadpis, který je informativní, zajímavý a vyvolá zájem o článek. Mějte přitom na paměti následujících 5 rad:

  1. Dodržte to, co v titulku slíbíte. Nelžete. Pokud slibujete „5 rad, jak docílit xyz,“ pak by v článku skutečně měly být. Budete-li v nadpisech často přehánět, lidé vám přestanou věnovat pozornost a budou vás ignorovat.
  2. Nepište titulky, které jsou abstraktní nebo příliš náročné. Vyvarujte se hesel a dvojznačností, ze kterých by podle vás měl čtenář něco pochopit. Zároveň ale v nadpisu nesdělujte rovnou pointu, kvůli které článek píšete. Pak nemá smysl ho už číst.
  3. Nebazírujte na klíčových slovech. Google se dnes zabývá spíše kontextem, proto již nehraje roli, zda je podmět v nadpisu v jednotném či množném čísle, protože to či ono vykazuje vyšší hledanost. Kromě toho již vyhledavače rozpoznají synonyma a vyvodí tak význam celého článku. Klíčová slova by se však měla zobrazovat v textu článku, protože Google je použije ke správné indexaci obsahu.
  4. Seznamy stále dokonale fungují. Kromě toho jsou často sdíleny. „5 triků, které od vás partner v ložnici očekává,“ nebo „3 překvapivé způsoby hubnutí“ úspěšně prodávají všechny life-stylové časopisy.
  5. Pište nadpisy, které čtenáře zaujmou a informují. „Nová přísada do benzínu ušetří několik tisíc ročně,“ „Kam s dětmi při návštěvě Hradce Králové?“ – to jsou titulky, které poskytují hodnotné informace a vyvolají zájem o obsah.

Lidé se ptají na Googlu na stále více věcí. A jeho algoritmus jim chce odpovědět, proto by content marketéři měli poskytovat informace dle výše uvedených pravidel. Zaklínadla v podobě klíčových slov už totiž nestačí.

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily