5 pastí sociálního marketingu

Většina firem už pochopila, že nelze být na sociálních sítích jen proto, aby tam značka byla. Přesto existuje celá řada pastí sociálního marketingu, ve kterých často uvíznou. Podívejme se na 5 nejčastějších včetně řešení, jak je vyřešit.

  1. Příliš velké sousto pro malou nebo střední firmu. Velké množství projektů či pouhá přítomnost na několika sítích znamenají časovou náročnost, kterou si spousta firem nemůže dovolit. Řešením je tzv. cross-posting. Pokud vkládáte fotku na Instagram, použijte ji také na Facebook. Chcete-li pravidelně tvítovat, můžete poslat odkaz se své stránky na LinkedIn. Někdy je však cross-posting nevhodný, a pak je lepší zmenšit počet svých profilů.
  2. Stejný profil pro soukromé a profesní účely. Jeden profil pro soukromé účely nemusí nutně znamenat chybu. Strávíte méně času aktualizacemi a podporujete své jméno jako značku. Navíc osobní přístup budí větší zájem. Avšak má to svoje rizika. Může se stát, že zveřejníte něco, co pro některé lidi působí kontroverzně. To může mít značně negativní vliv především na vaši podnikatelskou činnost. Řešením je především používání zdravého rozumu. Pokud pošlete tvít, který může působit rozporuplně, pošlete druhý či třetí, kterým vysvětlíte okolnosti. Jestliže si vhodností obsahu nejste jistí, nesdílejte ho.
  3. Absence plánu na konverzi angažovanosti na obchodní příležitosti. Je úžasné, že lidé sdílejí váš obsah a líbí se jim. Ale jakou to má výhodu pro firmu? Angažovanost by měla být prvním krokem k budoucí realizaci obchodu. Řešením je co nejpřímější propojení obsahu s produktem či službou. Pozor ale na extrém, kdy obsahem je pouze nabídka. Sociální sítě nesmí být pouhým katalogem.
  4. Obsah tvoří pouze firemní aktuality. Pokud lidé nabudou pocit, že cílem profilu na síti je pouze vnutit jim zboží, přestanou ho sledovat. Sociální sítě proto musí vyvažovat zájmy jak firmy, tak potenciálních klientů. Ideálním poměrem je 5:1. Pět příspěvků bude v zájmu publika, jeden v zájmu firmy.
  5. Jeden metr pro všechny. Říká se, že by firmy měly mít účet na Facebooku i na Twitteru. Ano, obojí má své výhody. Ale každá firma funguje jinak. Popularita určité sociální sítě tak neznamená, že zrovna pro váš podnik je nezbytná. Při výběru se tak soustřeďte na to, s jakým publikem se chcete spojit. Podle toho si vyberte, kde si založíte účet.

 

-th-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily